בכנס של מנהלי בתי"ס מהחינוך העל יסודי, שהתקיים לאחרונה, התלוננו רבים מהמנהלים על ריבוי הבקרות בבתיה"ס, הגוזלות מהם זמן יקר ורב ומכבידות עליהם. מסתבר שבמערכת החינוך ישנן 16 בקרות בתחומים שונים, המתקיימות במועדים שונים. הבקרות המרכזיות הן; בקרת תקן השעות בחינוך היסודי ובחטיבת הביניים ובקרת שכר הלימוד בחטיבה העליונה. אל אלו מצטרפות בקרות בנושאים מגוונים, שמבקש משה"ח לבדוק את יישומם בבתיה"ס. בין הבקרות; בקרת השתלמויות, בקרת תשלומי הורים, בקרת תל"ן - תוכנית לימודים נוספת, בקרת ספרי לימוד, בקרת מחוננים ובקרת עולים חדשים. בימים אלו מוביל המינהל הפדגוגי מהלך של התייעלות, שבעקבותיו תתקיים בקרה אחת בלבד בכל בי"ס, אחת לשלוש שנים. מדברי מנהל אגף ארגון לימודים, ד"ר משה דקלו, עולה, כי המודל החדש פשוט למדי; לבקרה המרכזית של שעות הלימוד יצורפו מדי שנה מספר בקרות, בנושאים שאותם יבקש משה"ח לבדוק בבתיה"ס באותה שנה. כך ייבדקו בביקור אחד של הבקרים בביה"ס מספר נושאים, במקום בביקורים רבים.
את הבקרות עורכות כיום שלוש חברות זכייניות. בכנס המנהלים נשמעו תלונות על התנהלותם של הבקרים. אחד המנהלים אף ציין, כי בקר איים עליו בעונש, אם לא יעניק לו את שיתוף הפעולה שהוא דורש. בנושא זה מציין ד"ר דקלו, כי לבקרים ניתנה הנחיה חד-משמעית "להיות נחמדים" למנהלים ולצוותים ואף מתקיימים עמם תדרוכים בנושא זה. ד"ר דקלו גם מדגיש, כי את הבקרות עורכים אנשי חינוך - בדרך כלל מנהלי בתי"ס או מפקחים בדימוס, שיש להם קרבה למערכת החינוך.