12/12/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

מורי השש שנתי מוחים על הפעלת שתי רפורמות במקביל

24/06/2013


השבוע הגישו ועדי מורים מתיכוני עירוני ד' בתל אביב וגימנסיה הרצליה בקשה לבית הדין כדי שימנע הפעלת שתי רפורמות במקביל באותו מוסד חינוכי. קדם לפנייה לארכאות מנשר למורים בכל רחבי הארץ שזה לשונו;
אנחנו, מורי החינוך העל יסודי, המחנכים ומלמדים בתיכונים השש שנתיים בכל 
רחבי הארץ (ז'-י"ב), קוראים בזאת לכל הגורמים האחראיים על מערכת החינוך בישראל: הרשויות המקומיות, ארגוני המורים, ובראשם משרד החינוך – למצוא יחד איתנו פיתרון מיידי וממצה למצב הבלתי אפשרי בפניו העמידו אותנו, מצב אשר נובע מהניסיון ליישם בו זמנית שתי תוכניות רפורמה סותרות ולא מתואמות באותו מוסד חינוכי, ולגבי אותו חדר מורים, ובכלל זה להתייחס באופן מיידי וללא דיחוי לנקודות המרכזיות שאנו מעלים:

1. להכיר באופן פומבי וחד משמעי בעצם קיומה של הבעיה. ברור לכולנו כי ההיערכות לקראת יישום הרפורמות בבתי הספר השש שנתיים הייתה לקויה; הניסיון ליישום חופף של רפורמות שתנאיהן סותרים באופן מהותי זו את זו עלול לשתק את בתי הספר, ולפגוע באופן מהותי בעבודתנו ובתפקוד בתי הספר שלנו, החל משנת הלימודים תשע"ד. הכרה בקיומה של בעיה היא הצעד הראשון לקראת מציאת פתרון מוסכם.

2. להחליט ללא דיחוי כי בכל מוסד חינוכי תיושם רק רפורמה אחת. ידוע לנו כי הנושא תלוי ועומד בפני בית הדין לעבודה, ועם זאת הציפייה מאיתנו להתמודד לבדנו עם בעיית היישום בשטח איננה מציאותית, ולא תעמוד במבחן המעשה.

3. להשלים את ביצוע ההתאמות הנדרשות, בטרם תינתן ההנחיה ליישום הרפורמות. הסכמי הרפורמה מחייבים ביצוע התאמות הן ברמת ההגדרות והן ברמת התשתית הפיזית, שלא נעשו עד כה. יש להשלים את ההיערכות מבחינה ארגונית ומבחינה פיזית לפני שמבקשים ליישם את הרפורמות בפועל – דבר שלא נעשה עד היום. לפיכך אנו קוראים לדחות את יישום הרפורמות בשנה אחת לפחות כדי לאפשר את השלמת ההיערכות וההתאמות הנדרשות.

4. לראות בחדרי המורים בני שיח לגיטימיים בדיון על יישום הרפורמות בבתי הספר השש שנתיים. לאור הנתק והאיבה בין ארגוני המורים, שלכל אחד מהם אינטרס מובנה ומנוגד לפיו תיושם הרפורמה "שלו", מודרים למעשה המורים, האמורים לשאת בעול של יישום הרפורמות הלכה למעשה, מן הדיונים בבעיות בפניהן אנו עומדים להיתקל מיד עם הניסיון ליישם אותן. על נציגי חדרי המורים, המייצגים את מורי שני הארגונים בכל בית ספר, להיות שותפים מעורבים ופעילים לקבלת ההחלטות בנוגע לביצוע ההתאמות וליישום רפורמה אחת ומעודכנת במתווה הלוקח בחשבון את אופי העבודה בתיכון שש שנתי ובחטיבת ביניים, ויפה שעה אחת קודם.

אנחנו אנשי חינוך, לא לוחמים. דרכנו היא קריאה לדיאלוג, ולא הכרזה לוחמנית. אנחנו דורשים שקולנו יישמע, שחששותינו יקבלו ביטוי, ושדעתנו המקצועית תהווה חלק מן השיח הנערך, עד עכשיו, מעל לראשינו. אנחנו מבקשים להשריש נורמות חדשות וראויות של יחס וכבוד מצד הרשויות כלפי מי שהמדינה הפקידה בידם את חינוך דור העתיד שלה.

ולפיכך באנו היום 26 במאי 2013, על החתום

ועד המורים בית הספר עירוני ד', תל אביב

ועד המורים הגימנסיה העברית הרצליה, תל אביב

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך