21/10/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

סגן יו"ר איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים במכתב למנהלים; יש לבחון את עקרון ההלימה

5/06/2014

מנשה לוי, סגן יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, שלח מכתב למנהלי בתי הספר השש-שנתיים והחטיבות העליונות  שמובא כאן; באתר משרד החינוך התפרסמו תכניות הלימוד של החטיבה העליונה שעיצבו המפמ"רים השונים עפ"י מתווה הרפורמה החדשה – "ישראל עולה כיתה".
 
אני מבקש מכם לעבור על תכניות הלימוד (בעזרת רכזי המקצועות השונים) ולבדוק אם אכן נשמר בהם עקרון ההלימה.

להזכירכם, הלימה פירושה התאמת היקף תכנית הלימודים למספר שעות הלימוד של המקצוע שהן פועל יוצא של מספר יחידות הלימוד.
 
לדוגמה: לתכנית הלימודים בהיסטוריה (2 יח"ל) מוקצבות 6 שעות שבועיות כפול  27 שבועות לימוד נטו בשנה, כלומר 162 שעות לימוד. יש לבדוק את החלוקה ל-30% תכנית פנימית של ביה"ס (כ-50 שיעורים), ול-70% תכנית לבחינה חיצונית (כ-110 שיעורים). אנא, בדקו שאכן ניתן להספיק וללמד את תכנית ה-70% במספר השיעורים שמוקצב לה ללא תגבורים והשלמות בסוכות, חנוכה ופסח. בכל מקרה שבו להערכתם לא ניתן להספיק ללמד את החומר בשעות המוקצבות, או שישנם נושאים השייכים ל-30% המופיעים גם ב-70% (מה שקורה למשל בהיסטוריה ויטופל מול משרד החינוך), או בעיות נוספות - יש לפנות מיידית אליי ולדווח לי על כך במייל בצורה של ראשי פרקים קצרים ולא כסיפורים ארוכים. אני ארכז את כל המשובים שלכם ואעביר אותם להנהלת משרד החינוך לטיפול.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך