23/3/2017
מנורה מבטחים

מכתב התאגדות המנהלים לחברים; מנהלי בתי הספר יבצעו את תכנית משרד החינוך ללמידה משמעותית רק לאחר שייווצרו התנאים לכך

25/06/2014

במכתב של ד"ר אריה לוקר, יו"ר התאגדות המנהלים, לחבריו מנהלי בתי הספר, הוא חושף את המכשולים בדרל ללמידה משמעותית.

להלן מידע עדכני  למנהלים במספר נושאים:

  

1.  שכר המנהלים ברפורמה "עוז לתמורה".

 

בחוזר אגף השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, (ישיבה מיום 5.2.2014), הובהר כי החל משנת הלימודים תשע"ד יחולו השינויים המפורטים להלן בשכר המנהלים המועסקים בתנאי "עוז לתמורה" :

 

"תוספת מעבר לרפורמה" תיכלל בבסיס החישוב לגמול הניהול.

יופסק תשלום "עוז לתמורה – מנהלים" על פי הוראת סעיף 24 להסכם הקיבוצי ליישום רפורמת עוז לתמורה.

 

* בהתאם למכתבו של רן ארז מיום 6.2.2014, מנהלים שבית ספרם נכנס לרפורמת "עוז לתמורה" יקבלו גמול ניהול על כל היקף משרתם מתחילת שנה"ל תשע"ד.

 

לצערנו הרב, נכון להיום, ההסכם עדיין לא נחתם ולא התקבלו הוראות לתשלום.

 

אנו נמשיך במעקב אחר יישום וביצוע התשלום למנהלים!

 

2.  "ישראל עולה כתה - עוברים ללמידה משמעותית"

 

חברי הנהלת התאגדות המנהלים משקיעים זמן רב בלימוד התוכנית. נפגשנו בעת האחרונה מספר פעמים עם בעלי תפקידים בכירים במשרד החינוך לקבלת תשובות לשאלות רבות הנשאלות ע"י מנהלי בתי הספר, לצורך הבהרות, תיקונים ויישום הרפורמה.

 

בכנס השנתי של התאגדות המנהלים הביעו המנהלים בקשה לערוך שינויים במבנה מערך בחינות הבגרות. אכן הרפורמה טומנת בחובה שינויים רבים, אולם המידע הגיע לבתי הספר בשלב מאוחר מאוד של שנה"ל ושאלות רבות נותרו ללא מענה. המידע אינו אחיד, חלקו לא ברור וגורם קשיים ניכרים בהתארגנות לשנה"ל הבאה.

 

בפגישת הנהלת התאגדות המנהלים מיום 15.6.14 עם שר החינוך, המנכ"לית וצמרת משרד החינוך, הצגנו את הנקודות אשר מקשות על מנהלי בתי הספר ביישום הרפורמה בשנה הקרובה :

 

1.  קבלת מידע סותר ולא ברור סמוך מאד לסיום שנה"ל.

2. השפעת ביטול בחינות בגרות בכתה י' על אוכלוסיות מתקשות מחד גיסא ועל מצטיינים  מאידך גיסא.

3.         הקושי הטמון במעבר לאירוע בחינה אחד במקצועות הלימוד, ובמיוחד במקצועות ה"מוגברים", שרובם ירוכזו בכתה י"ב.

4.  מבנה אשכולות הלימוד שעדיין לא פורסם.

5.  חוסר בהירות באשר לתכני הלימוד בכתה יוד במסגרת ה - 30%.

6.  הטלת עומס לימודים רב בחלק המשמעותי (70%) על תלמידי כתות י"א, י"ב.

7.  הכשרת המורים ב"הערכה חלופית".

8.  מחויבות אישית - הקושי למצוא מקומות השמה לכל התלמידים והפיקוח על הביצוע

9.  היעדר תקצוב הולם לסעיפים שונים ברפורמה ועוד.

 

בהסתמך על המידע הנמצא ברשותנו, נראה שאנו ומנהלי בתי הספר בכל המגזרים לא מודעים בשלב זה במידה מספקת למהות השינויים, ולהשפעתם על תעודת הבגרות ואיכות הבוגר של מערכת החינוך במדינת ישראל.

 

חברי הנהלת התאגדות המנהלים ימשיכו לקיים פגישות עבודה עם צמרת משרד החינוך על-מנת לתקן ולשפר את הרפורמה, כל זאת בכפוף להמשך המגעים בין ארגון המורים ומשרד החינוך.

  

3.  שתי רפורמות בבית הספר השש-שנתי

 

נערך תהליך גישור בהשתתפות מנכ"ל משר החינוך לשעבר ד"ר שמשון שושני וראשי הארגונים. התקבלה נוסחת גישור המקובלת על הצדדים, אולם בשלב זה היא עדיין לא קיבלה את אישור משרד האוצר.

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תמי זיטלני
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך