20/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

יו"ר התאגדות המנהלים; "למרות כל הרפורמות, לא הוחזרה ולו שעה אחת למערכת"

22/09/2011

יו"ר התאגדות המנהלים בבתיה"ס העל יסודיים, ד"ר אריה לוקר, סבור ששנת הלימודים תשע"ב החלה עם שני שינויים משמעותיים, שבהם הוא תולה תקוות; הכנסת רפורמת עוז לתמורה לחטיבה העליונה וחילופי הגברי בהנהלת משה"ח.
לגבי רפורמת עוז לתמורה אומר לוקר, כי מדובר בשינוי לא קל בחדר המורים. לדבריו, מנהלי התיכונים צריכים לעבוד קשה כדי להציג את הרפורמה ויתרונותיה בפני המורים. בתיכון חדרה, שאותו מנהל ד"ר לוקר, יש שתי חטיבות עליונות. בחטיבה העליונה בבית אליעזר, שבה לומדים כ-250 תלמידים, בעיקר מקצועות טכנולוגיים, כבר הוחל ביישום רפורמת עוז לתמורה. לדברי ד"ר לוקר, מדובר בחטיבה עליונה קטנה יחסית, ולכן היה קל יותר להשיג הסכמה של 75% מהמורים. בחטיבה העליונה במרכז העיר, שבה לומדים כאלף תלמידים ומלמדים מורים רבים, עדיין מתקיימות שיחות שכנוע עם המורים כדי להשיג את הרוב הנדרש להצטרף לרפורמה. למטרה זו העניק משה"ח לביה"ס ארכה של מספר שבועות נוספים. לוקר מציין, כי עדיין לא הגיע התקציב ממשה"ח להקמת ההתאמות הפיזיות הנדרשות ליישום הרפורמה, כמו פינות העבודה למורים.
במידע למורים שפרסם לאחרונה ארגון המורים בנושא רפורמת עוז לתמורה נטען, כי סמכויות המנהל במה שנוגע למורים לא יורחבו במסגרת התוכנית. יו"ר התאגדות המנהלים סבור דווקא שהרפורמה מעצימה את המנהל. לדבריו, נוכחות המורה בביה"ס גדלה ברפורמה ובמקביל - גם הזמינות שלו למנהל. לדבריו; "יש פה פוטנציאל שהמנהל יכול לנתב לטובת ביה"ס".  ד"ר לוקר מוסיף, שנוהל הפסקת עבודה של מורה שעבודתו בלתי תקינה קוצר בעוז לתמורה בצורה משמעותית, דבר היכול לסייע למנהל במקרים חריגים.
לגבי המינויים החדשים בהנהלת בשה"ח, מקווה לוקר כי המנכ"לית החדשה, דלית שטאובר, ויו"ר המזכירות הפדגוגית שייבחר, יסייעו בקידום הבעיות והאתגרים הפדגוגיים, שלא נפתרו עד כה בפגישות שקיימו ראשי הארגון עם קודמיהם.
אחת הבעיות המרכזיות, שמכנה ד"ר לוקר כ"גזרה שקשה לקבל", היא החלטת משה"ח האוסרת להתחיל את הלימודים בשעת אפס. לדבריו, זוהי בהחלטה פופוליסטית ואבסורד, במיוחד כשמדובר בחטיבה העליונה. יו"ר התאגדות המנהלים טוען, כי תלמיד בכיתה י"ב, שעוד שנה יידרש לקום השכם בבקרים, במסגרת השירות הצבאי, מסוגל להתחיל ללמוד בשעה שבע בבוקר. לדבריו; "זו שעה מאוד משמעותית שנגזלה מאיתנו". לוקר טוען, כי הבעיה תחמיר עם יישום עוז לתמורה, בגלל השעות הפרטניות, שאמורות להיות שעות אורך, ולהתקיים לאחר שעות הלימודים הרגילות. לדבריו, גם כך ימי הלימודים בתיכונים הם ארוכים. עם יישום עוז לתמורה, יידרשו המורים והתלמידים להישאר בביה"ס עד שעות מאוחרות מאוד, דבר שיפחית את האפקטיביות של הלמידה.
בעיה נוספת, שלא נפתרה עדיין, היא של 8.5 שעות הלימוד השבועיות שקוצצו בשנים הראשונות של העשור בחינוך העל יסודי. לוקר טוען; "למרות כל הרפורמות, לא הוחזרה ולו שעה אחת למערכת - לא במתמטיקה, לא באנגלית או בכל מקצוע אחר".
לדברי לוקר, עוד בעיה שלא נפתרה, למרות משא ומתן שהתנהל עם יו"ר המזכירות הפדגוגית היוצא, ד"ר צבי צמרת, והמפמ"רים השונים, היא חוסר ההלימה בין כמות חומר הלימוד ובין שעות הלימודים במקצועות השונים. לדבריו; "נשארנו כמעט באותה נקודת התחלה. לא צומצמה כמות חומר הלימוד ולא בוטל המיקוד. אני מקווה שבעלי התפקידים החדשים יידעו להעריך את הידע שלנו, של המנהלים בשטח, שהוא הידע המעשי הרב ביותר במערכת החינוך". המנהלים מבקשים כי במקום המיקוד, המתפרסם לפני חופשת הפסח, יקבלו בתיה"ס את חומר הלימוד לבגרות במקצועות השונים בתחילת שנת הלימודים. בקשה זו נענתה בינתיים רק במתמטיקה. לעומת זאת, במקצועות רבי מלל, שבהם פרסום חומר הלימוד לבגרות חשוב במיוחד, הדבר לא נעשה.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך