|
סקר אגודת ניצן; רק 35% מהתלמידים לקויי הלמידה מקבלים את מלוא ההתאמות שהומלץ עליהן באבחון |
סיגל בן ארצי ומיכל חביב |
27/03/2012 |
רק 35% מהתלמידים לקויי למידה מקבלים בביה"ס שלהם את מלוא ההתאמות שהומלצו עבורם באבחון. כך עולה מסקר, שערך מכון סמית, עבור אגודת ניצן, בקרב הורים לתלמידים לקויי למידה, שאבחנו את ילדיהם באגודה. יש לציין, כי האגודה מבצעת מידי שנה למעלה משליש מהאבחונים של התלמידים לקויי הלמידה בישראל. על פי תשובות ההורים בסקר, ההתעלמות מהמלצות המאבחנים החמורה ביותר היא בחטיבות הביניים. על פי התשובות, רק 22% מחטיבות הביניים מעניקות לתלמידים לקויי הלמידה את מלוא ההתאמות שהומלץ עליהן באבחון, לעומת 40% מבתיה"ס היסודיים ו-37% מהתיכונים. 40% מבתיה"ס מיישמים באופן חלקי בלבד את ההתאמות המומלצות. 14% מבתיה"ס כלל אינם מיישמים את ההתאמות המומלצות באבחון. 11%מההורים שהשתתפו בסקר, לא ידעו לענות לגבי מידת יישום ההתאמות בבתיה"ס של ילדיהם. לדברי יו"ר ניצן, עופרה אלול; "מסתבר שלא די באבחונים. ההורים צריכים להיאבק על מימוש זכויות הילדים מול בתיה"ס ומול המורים". ממשה"ח נמסר לקו לחינוך, כי הסקר המדובר של אגודת ניצן לא הוגש למשרד. בתגובה לטענות ההורים בסקר נמסר מהמשרד; "האבחון הינו בגדר המלצה, ומצטרף לשיקול הדעת הפדגוגי של הצוות החינוכי. נתונים אלה יחד מהווים את התשתית לזכאות להתאמות בדרכי הוראה ודרכי היבחנות לאורך כל הרצף הגילאי". בנושא ההתאמות לקראת בחינות הבגרות מדגישים במשה"ח, כי על פי נתוני המשרד עומד מספר ההתאמות שאינן מאושרות על כ-30%. ממשה"ח נמסר עוד; "כל בקשה להתאמה בבחינות הבגרות נבדקת בקפדנות על ידי אנשי מקצוע; פסיכולוגים, יועצים חינוכיים ומאבחנים. ההחלטה על מתן ההתאמות ניתנת על בסיס הצורך הייחודי של כל תלמיד בהתאם. המשרד פועל ברגישות ובמקצועיות רבה בבחינת כל בקשה להתאמה, וימשיך לפעול בדרך זו לטובת התלמידים". |
|
|
|
|