24/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

משלבי ההתמודדות של מורים עם תכנית לימודים חדשנית במתמטיקה בחט"ב - מחקר בארה"ב

28/04/2010
 
מקור וקרדיט :
 
Frykholm, Jeffrey. "Innovative Curricula: Catalysts for Reform in Mathematics Teacher Education",Action in Teacher Education, v26 n4 p20-36 Win 2005
 
מחקר שבחן  את ההשלכות של יישום רפורמה במתמטיקה בחטיבות ביניים בארה"ב .שלבי ההתמודדות של מורים עם תכנית לימודים חדשנית במתמטיקה בחט"ב נחקרו במשך 4 שנים בארה"ב. אוכלוסיית המחקר כללה 131 מורים למתמטיקה שנדרשו ליישם את תכנית הלימודים החדשנית. שאלות המחקר היו באיזו מידה ההתמודדות של המורים השפיעה על ידע התוכן שלהם במתמטיקה, חשיבתם על הדרך שבה ילדים לומדים מתמטיקה ואסטרטגיות ההוראה שלהם.  הממצאים התבססו על ראיונות עומק, תצפיות, עבודות תלמידים שנאספו במשך 4 שנים. ממצאי המחקר מלמדים על כך כי היישום של תכנית לימודים חדשנית במתמטיקה תורם באופן משמעותי למומחיות ולידע של המורים בתחום התוכן המקצועי וגם בתחום אסטרטגיות ההוראה הפדגוגיות (Frykholm, Jeffrey ).  
 
 
באותו הקשר יש לציין מחקר מעניין נוסף על הדילמות של מורה למתמטיקה בחטיבת ביניים המתמודדת עם יישום של תכנית לימודים חדשנית . מאמר מעניין על ההשלכות של ההתפתחות המקצועית, הדילמות  והקשר עם עמיתים .
 
Margaret Schwan Smith. "Balancing Old and New: An Experienced Middle School Teacher's Learning in the Context of Mathematics Instructional Reform , The Elementary School Journal, Vol. 100, No. 4, Special Issue: Mathematics (Mar., 2000), pp. 351-375
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך