23/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

אורות הצפון; אף ילד באמת לא נשאר מאחור

29/09/2009
פורטל מס"ע מדווח השבוע על בי"ס באזור כפרי באלסקה, שהנהיג שיטת הוראה שונה מהמקובל. הסיווג לכיתות מתבצע שלא לפי גיל, אלא לפי יכולת. התלמידים המכונסים בכיתה אחת הם בעלי הישגים דומים בחומר ועמידה בסטנדרטים שמציב אותו שלב. כל תלמיד מסיים שלב בביה"ס על פי מוכנותו, בשלותו האינטלקטואלית והישגיו.
ביה"ס פועל בשיטה זו מאז שראשית שנות ה90 והצלחתו הביאה התעניינות של מחוזות נוספים בארה"ב בשיטה שאולי מוכרת בבתי ספר דמוקרטיים בארץ בה האחריות להתקדמות בלימודים מוטלת על התלמיד. בביה"ס באלסקה לתלמידים ניתנת הנחייה רבה בשיטת למידה יחידנית, המעודדת פרויקטים ומשימות מאתגרות. עם זאת, ביה"ס באלסקה לא ויתר על הערכה נורמטיבית והתלמיד צריך להוכיח רמות יכולת במעבר משלב לשלב בתוך בית הספר. גם ההערכה של הפרויקטים המפותחים על ידי התלמידים נעשית בסטנדרטים אחידים ורמת דרישות גבוהה למדי. תשעה מחוזות חינוך נוספים באלסקה שוקלים לאמץ את מודל ההתקדמות על פי שלבים במקום המודל הגילאי. ראוי לציין כי בשנים האחרונות הונהגה בארה"ב תוכנית יומרנית לשיפור מערכת החינוך ששמה; אף ילד לא נשאר מאחור. עד כה הכזיבה התוכנית במובנים רבים. התוכנית בביה"ס באלסקה היא אולי אחת הבודדות שיכולה אכן לענות לשם הנ"ל.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך