לילד שלך כבר נמאס לשמוע את המשפט "תפסיק לשחק ולך ללמוד!"
אולי הוא צודק???
שם המשחק
לשחק ב-angry birds כדי ללמוד פיזיקה!
ללמוד חשבון בחורשה בעזרת אבנים ומקלות!
נשמע מופרך? או שאולי מדובר במציאות אליה העולם מתקדם?
האם משחקים מעשירים את עולם הלמידה ומפתחים כישורים בקרב הלומדים?
מכון מופ"ת מזמין אתכם לקחת חלק בחשיבה קצת אחרת הנוגעת לחינוכו של דור העתיד באמצעות משחקים, בכנס המוקדש לנושא
הכנס יתקיים ביום שלישי, ב' באדר ב' תשע"א, ה-8 במרץ 2011 בין השעות
14:30-08:30 במכון מופ"ת, רח' שושנה פרסיץ 15, קריית החינוך, תל אביב
מכון מופ"ת מזמין אותך להשתתף בכנס מיוחד המוקדש כולו לשילוב משחקי מחשב בלמידה. במהלך הכנס ידונו טובי המרצים בעושר המשחקים שמזמן העולם הדיגיטלי ועל האפשרות לנצלו כדי לגוון ולהעשיר את דרכי הלמידה. ידוע כי תינוקות ופעוטות לומדים להכיר את העולם באמצעות משחקים. אולם, כשהילדים מגיעים לבית הספר היסודי, יוצאים המשחקים מחוץ לכותלי הכיתה, וכמעט שאין להם מקום בתהליך הלמידה הפורמלי, ולא בהכרח בצדק.
בחירה נכונה מתוך מגוון עצום של משחקים מתאימים עשויה לפתח בלומד כישורים שונים, החיוניים להתפתחותו: "משחקי דעת" מקנים מידע, "משחקי אסטרטגיה" מפתחים כושר חשיבה, חשיבה מהירה וניתוח ביקורתי; משחקים אחרים מפתחים ערכים חשובים כגון שיתוף ועבודת צוות, תחרותיות הוגנת ועוד. משחק מרתק יכול להביא את הלומד לידי למידה מרצון! הלמידה חווייתית ומהנה, התגובות להתנהלותו של הלומד במשחק הן מיידיות ואמיתיות, וכישלון אינו גורר עונש אלא הזדמנות נוספת במשחק הבא.
בין ההרצאות:
· במרחק נגיעה: iPad חידושים ופוטנציאל בתחום הלמידה – זיו קיטרו יציג את השינויים המהותיים בדרך בה אנשים צורכים מידע ובאינטראקציה של אנשים עם המחשב שנגרמו על ידי כניסת ה-iPad לשוק. למשל, אחד המשחקים המצליחים ביותר - Angry Birds יכול לשמש השראה למשחקים לימודיים וללמד הנדסה, מתמטיקה ופיזיקה בדרך מקורית ויצירתית. בהרצאה יוצגו דוגמאות לאפליקציות קיימות שיכולות לשמש באופן מיידי, וגם דוגמאות לאפליקציות שניתן לאמץ כדי להוסיף להן ערך לימודי לצד המשחקי.
· החופש ללמוד, החופש לשחק – ברוך יעקבי, מנהל בית הספר הניסויי עין הים בחיפה יציג את פיתוח דרכי הוראה אלטרנטיביות, המיישמות למידה חדשנית במרחבים משחקיים ובמגוון זירות מְשחקות (מסדרונות חצרות, חורשה וחוף הים). בית הספר מגדיר עצמו "ארגון מְְשחק". סגנון הניהול הוא סגנון משחקי; לכל תלמיד מסלול צמיחה משחקי; הכשרת המורה היא משחקית; מליאות של חדר מורים הן מליאות משחקות - ככל שהמורה חווה תהליכים שמגבירים את תודעתו המשחקית, כך הוא משפר את דרכי הוראתו.
שילוב מנגנוני משחק בהוראה – גם קורס יכול להיות משחק - דודי פלס יציג תופעה חדשה בתחום עיצוב המשחקים מחוץ לעולם המשחק והיא Gamification או התמשחקות, ובשנה האחרונה היא הפכה לאחת תופעות החמות ביותר בשיווק, עיצוב, אינטרנט וגם בהוראה. הוא יציג את המודל לפיו לימד קורס מבוא לתכנות למשחק, בתוכנית לעיצוב ופיתוח משחקי מחשב בבית ברל.