52% מהתלמידים סבורים שביה"ס אינו מכין אותם לעתיד, ואינו מקנה להם את המיומנויות הנחוצות להם כדי להשתלב בעולם התעסוקה. כך עולה מסקר שנערך בחודש שעבר עבור מטח, בקרב מדגם מיצג של 300 תלמידי י"א ו-י"ב. במסגרת הסקר נשאלו התלמידים על מקומם של המחשב והאינטרנט בחינוך. כמו כן התבקשו התלמידים לתאר את סביבת הלמידה האידיאלית, שלדעתם יכולה לסייע להם להשתלב בחברה במאה ה-21.
הסקר התמקד בנושאים; העזרים הטכנולוגיים שבהם משתמשים התלמידים בביתם, הבעיות העיקריות המונעות שימוש אפקטיבי במחשב ובאינטרנט בביה"ס, המידה שבה ביה"ס מכין את התלמידים לחיים במאה ה-21, הרגלי השימוש של התלמידים בטכנולוגיה, והפוטנציאל שהתלמידים מזהים בשילוב המחשב והאינטרנט בהוראה ובלמידה.
מתוצאות הסקר עולה, כי ל-92% מהתלמידים בישראל יש מחשב נייח, ול-39% - מחשב נייד.
עוד עולה מהסקר, כי השימוש שעושים התלמידים במחשב ובאינטרנט לצרכים לימודיים הוא מצומצם, ומוגבל בעיקר לפעולות של חיפוש מידע וכתיבת עבודות. לעומת זאת משתמשים התלמידים במחשב ובאינטרנט בשעות הפנאי לצרכים רבים ומגוונים, כמו יצירת סרטוני וידאו, מוזיקה ותמונות ברשת, ופעילות ברשתות החברתיות.
במסגרת הסקר נשאלו התלמידים "מהן הבעיות העיקריות המונעות שימוש אפקטיבי במחשב ובאינטרנט בביה"ס?" 73% ממשתתפי הסקר טענו כי הסיבה העיקרית היא הקצאת שעות בלתי מספקת לשימוש במחשבים. 51% מהתלמידים טענו כי תקשורת האינטרנט בביה"ס איטית, ומקשה על שימוש יעיל ונוח במחשבים. 47% מהתלמידים טענו כי המורים בביה"ס אינם מעודדים שימוש במחשב ובאינטרנט, ואינם מטילים עליהם עבודות המצריכות שימוש בטכנולוגיה. 45% מהתלמידים טענו כי בביה"ס קיים מחסור במחשבים.
במסגרת הסקר גם נשאלו התלמידים "מהם שלושת המרכיבים החשובים ביותר בביה"ס האולטימטיבי? " למעלה מ-80% מהתלמידים ציינו כי המרכיבים העיקריים הם; מקרן המחובר למחשב להקרנה על הלוח, גישה לאינטרנט מכל מקום בביה"ס וכן מקורות דיגיטאליים, כמו מאגרי נתונים, ספרים ברשת, אנימציות וסרטוני וידאו.
82% ממשתתפי הסקר הביעו רצון להגיע לביה"ס רק עם מחשב נייד, שבו יהיו גם ספרי הלימוד.
בסקר מצוין עוד, כי התלמידים רואים יתרונות רבים בשילוב משחקי וידאו או משחקי רשת בלמידה בביה"ס ובבית. 81% ממשתתפי הסקר ציינו כי בדרך זו הם ייהנו יותר מהלמידה. 80% ציינו כי בדרך זו יהיה מעניין יותר לתרגל בעיות, ו-73% - כי בדרך זו יהיה להם קל יותר להבין רעיונות מורכבים.
יש לציין כי משה"ח הקים לאחרונה ועדת תקשוב ארצית, שבראשה עומד ראש המינהל לחינוך טכנולוגי, ד"ר עופר רימון. מטרת הוועדה היא לבנות תוכנית תקשוב לאומית למערכת החינוך בישראל, שתכלול חזון, מטרות, תוכנית פעולה, והגדרות של האמצעים ליישומה. בוועדה משתתפים נציגים מאגפי משה"ח, מפמ"רים, מטח, הרשתות הטכנולוגיות אורט ועמל, מכון דוידסון לחינוך מדעי במכון ויצמן, המוביל את פרויקט "מחשב נייד לכל תלמיד", קרן אתנה, המובילה את פרויקט מחשב נייד לכל מורה, ארגון "קדימה מדע" ועוד.