בכנס השנתי של התאגדות המנהלים התקיים, בין היתר, מפגש עם יו"ר המזכירות הפדגוגית, ד"ר צבי צמרת, ועם סמנכ"לית משה"ח ומנהלת המינהל הפדגוגי, מיכל כהן. במפגש טענו מנהלים, כי לא קיימת כלל הלימה בין מספר שעות התקן וחומר הלימוד שצריך ללמד במקצועות שונים. המנהלים ביקשו מיו"ר המזכירות "לקרוא לסדר" בנושא זה את המפמ"רים. לדברי מנהל תיכון גלילי בכפר סבא, ד"ר רמי אמיתי; "יש לנו הרגשה שהמפמ"רים הם מעל לחוק. עומס חומר הלימוד בכיתה י"א באזרחות ובהיסטוריה הוא כמעט בלתי אפשרי. מוסיפים חדשות לבקרים נושאי לימוד ותוכניות לימודים חדשות".
בתגובה ציין ד"ר צמרת לגבי לימודי האזרחות, כי כאשר נוספה יחידת הלימוד באזרחות, הוכפלו מספר שעות הלימוד, כך שאין בעיה של מחסור בשעות לימוד במקצוע זה. לגבי שעות הלימוד בהיסטוריה, הסכים יו"ר המזכירות הפדגוגית כי אכן קיים עומס יתר בתוכנית הלימודים. לדבריו, עומס זה נוצר בעיקר בשל הקיצוץ שהיה בשעות הלימוד בחטיבות העליונות לפני מספר שנים.
ראש המינהל הפדגוגי הוסיפה בנושא זה; "המינהל הפדגוגי מאוד מכוון לטפל באינטגרציה בין תוכניות הלימודים ומספר שעות הלימוד המוקצות לכל מקצוע, ולתקצב תקצוב הולם את תוכניות הלימודים. לטענת כהן, הבעיה המרכזית כיום אינה נעוצה במספר המועט של שעות לימוד, מכיוון ששעות רבות הוחזרו למערכת - גם לחטיבות העליונות. לדבריה, הבעיה נעוצה ב"סינכרון השעות" - לאיזה תחומי דעת מוקצות שעות נוספות ובאילו שכבות גיל. כהן ציינה, כי כבר יש הנחייה להוסיף בשנת הלימודים הבאה שעות לימוד במדעים לכיתות י'. כמו כן ניתנה הנחיה להוסיף בתשע"ב שעות לימוד באוריינות מתמטית, לתלמידי תיכונים הלומדים שלוש יחידות לימוד במתמטיקה.