27/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

הסטודנטים סיימו את השביתה - היו"ר כתב להם מכתב

סטודנטים/ות, מרצים/ות ועובדים/ות יקרים שלום רב,

במשך 40 ימים הובלתי אתכם אל תוככי מאבק הסטודנטים כנגד מזימת האוצר להפריט את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל, עד כי ניצבנו בחוד החנית בהפגנות המחאה, בתקשורת, בדיון הציבורי ובמו"מ.

 כל אלו הציבו בפני אגודת הסטודנטים ובפניי משימות לא פשוטות כלל ועיקר, אך כל אלו הן כאין וכאפס לעומת האתגר הניצב מולי כעת: להיענות להרגל הישראלי הנפוץ כ"כ ולסכם במילה אחת את התוצאות: "ככישלון" או "כהצלחה"; לנסות ולתמצת בשלוש הבהרות את המתח העצום בתוכי בין האכזבה המנקרת בשל ההישגים החלקיים ובין הגאווה העצומה על הדרך. על האמונה. על הרצון להעיז ולשנות.

 מהי אותה הצלחה אותה אנו מבקשים להשיג? האם היענותן המלאה של משרדי החינוך והאוצר לדרישות הסטודנטים לאלתר היא הצלחה, או לחלופין עצם העמידה הנחרצת של אלפי צעירים בישראל שיכלו לה, למחלה הממארת ביותר שאחזה בחברתנו - האדישות, שהתאגדו ונאבקו על הצבת אלטרנטיבה אחרת ל"כוחות השוק" ו-"להתייעלות" היא ההצלחה?

 האם התייצבותם האמיצה והכנה של מרצי אורנים, בראשות פרופ' קארו לימין הסטודנטים היא הצלחה העומדת בפני עצמה, או שמא מדובר באמצעי בלבד שלא הספיק להשגת המטרות הרחבות יותר?

לאחר לבטים רבים מאוד, אני סבור כי כמורים וכאנשי החינוך המבקשים להשפיע על הנצח עלינו לבחור בתסריט האופטימי והמעודד יותר, מלא ההשראה והחזון לעתיד, ולסמן את המאבק הנוכחי כנקודת המפנה של ציבור הסטודנטים הישראלי, שהפך בעל כורחו כמעט, ממנומנם ואדיש - למעורב ואקטיבי המחפש את עקרונות הצדק והשוויון בחברתו.

ציבור, שאינו משלים עם אוזלת היד הממסדית וכישלונה בתחומים רבים, רבים מדי, אשר מעליהם תלויה עננת השחיתות והסיאוב. צעירים, אשר סירבו לאתנן הצר שהוצע להם בשכ"ל בכדי להמשיך ולמחות כנגד ההתפרקות הכללית של החברה מערכיה. השינוי החברתי אותו אנו מבקשים להביא מתחולל כבר בתוכנו, בדפוסי החשיבה שלנו, והרי שזהו התנאי לתיקון החברתי המבוקש.

במדינת ישראל שום דבר אינו דורש תיקון כמו הרגליו ומחשבותיו של האחר, ולכן תיקון המתחיל בנו הוא נקודת מוצא מצוינת עבור ציבור שיוביל בשנים הקרובות את החברה הישראלית קדימה בכל התחומים: במדע ובאקדמיה, בחברה ובכלכלה, בחינוך ובפוליטיקה, במגזר העסקי ובמגזר השלישי.

 כאנשים צעירים אנו רואים את המציאות כתמונה דוממת וקבועה, שאינה משתנה. אך מהפיכות, כך מסתבר, קורות לאט. ואותה המציאות אינה קפואה כי אם דינאמית ומשתנה. הרפורמה אותה אנו מבקשים להשיג תבוא לאחר עבודה סיזיפית וקשה. לאחר רגעי משבר נוספים שבסופם יציתו יחידים את האמונה שאפשר בלב ההמונים. השינוי יבוא לאחר ההתפכחות כי הכלכלה חיונית אמנם כמו המים לחיים, הגוועים מיד בהעדר מים. אולם בדומה למים אין היא החיים עצמם. הכלכלה שואבת משמעות רק מן הדברים שלמענם היא מתקיימת, ואשר אינם שייכים לכלכלה.

 לשמחתנו, כפי שכתב אבי גרוסמן, סטודנט מאורנים, מדינה מודרנית אינה מתנהלת ברחובות ובכיכרות עם דגלים מתנופפים וכרזות צבעוניות. היא מתנהלת תוך משא ומתן תמידי, מתמשך וסיזיפי, בעזרת החלטות פוליטיות, ישיבות אין קץ, הצבעות והתנגדויות, ועם כל ההתלהבות המוכמנת בגלי המחאה- המאבק הזה לא הסתיים בכיבוש הפרלמנט, אלא בהסכם פשרה – דף נייר, A4, גופן דיוויד 14 הכתוב בניסוח משפטי מפולפל וסתום, אך משמעותו הכללית: התאמצנו, ניסינו, באמת שניסינו - ואין לנו על מה להצטער גם אם הישגינו חלקיים.

 סטודנטים יקרים, ההתעקשות הממושכת והמייגעת בנוגע לניסוח המשפטי בהסכם מעידה אולי על חוסר האמון הטוטאלי בין הציבור ל"מנהיגיו". הסטודנטים הרחיקו והלכו כברת דרך, בכך שהסכימו להעמיד למבחן פעם נוספת את מסוגלותה של ממשלת ישראל לעמוד בהתחייבויותיה. על כן, עלינו להמשיך לעמוד על המשמר ולוודא כי ממשלת ישראל תוכל להתעלות לרגע מעל הנורמות השלטוניות שעל פיהן היא מתנהלת ולקיים את התחייבויותיה אלינו במלואן. בנוסף, כמי שאזרו עוז לכנות את מאבקם כ-"חברתי" ונשאו על שלטיהם אמירות בזכות הצדק החברתי, מוטלת עלינו החובה להמשיך באותה הדרך: לשבור את מעגל האטימות האגוצנטרי ולהלחם את מלחמתם של אלו שידם אינה משגת וקולם אינו נשמע: עובדי הקבלן, ניצולי השואה, הנכים, הילדים בסיכון, הקשישים וכל שאר הצבורים המוחלשים. ולהאמין. בעיקר להאמין שאפשר לשנות. באמת שאפשר- גם אם לא את העולם כולו, לפחות את חלקת האלוהים הקטנה שמסביבנו.

 "מחר. מחר תמיד נשאר מחר..."

 בברכה ובהערכה עצומה,

 איציק שמולי

יו"ר אגודת הסטודנטים - אורנים

לפרטים נוספים – איציק שמולי 054-8037212

 

 

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

מומלצים באתר
זהבי יעוץ
יעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת.
גאווה ישראלית - הרצאה מיוחדת ליום העצמאות
"הרצאה מיוחדת ליום העצמאות: גאווה ישראלית. פיתוחים וחידושים ישראליים פורצי דרך בעולם".
גמולים
"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם. מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T
"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליק
לאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך