|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
השקעה של 10,000 דולר בפרויקט גמר המתבצע במכללת אפקה להנדסה |
מערכת ציון דרך |
פרויקט גמר המבוצע ע"י סטודנטים במכללת אפקה במסגרת חובותיהם לקבלת תואר B.Sc.בהנדסה, זכה בהשקעה כספית בגובה 10,000 דולר תמורת אחוזים בזכויות. המוצר שיפותח, ייתן התראה מיידית לקראת נפילה, ובכך יסייע לקשישים, שהצעידה שלהם משובשת. המשתמש, המקבל התראה כזו יוכל לעצור, להיאחז בנקודת משען, להתארגן ולהמשיך ללכת בבטחה. המשקיע הוא נוירולוג בכיר המתמחה בגריאטריה, והוא גם זה שהציג בפני מט"ע את הבעיה. הפרויקט מיועד לשני סטודנטים לתוכנה ולסטודנט לאלקטרוניקה. תומר נוף, סטודנט להנדסת תוכנה, מבצע את החלק האלגוריתמי של המוצר. ההשקעה תשמש לרכישת רכיבים ורישיונות, ולתמיכה בסטודנטים המשתתפים בפרויקט. מט"ע, מרכז טיפוח ליזמות עסקית, היא המצאה מקורית וייחודית של מכללת אפקה להנדסה ואין שני לו בכל מכללה או אוניברסיטה אחרת בארץ. תפקידו של מט"ע הוא לעודד סטודנטים ואנשי סגל להמציא מוצרים שימושיים ופתרונות לבעיות הנדסיות, ולהפוך אותן למוצרים מסחריים בעלי ערך. פרופ' מרדכי (מוטי) סוקולוב מציין כי "המכללה מאמינה, שהסטודנטים ואנשי הסגל מחזיקים ברעיונות רבים וטובים היכולים לשרת את התעשייה ואת הציבור, ולייצר הכנסה כספית לממציאים. חלק גדול מרעיונות אלה הולכים לאיבוד או מתעכבים שנים רבות בהיעדר יד מכוונת היודעת לבחון אותם ולטפח אותם. המכללה מתכוונת לעזור להפוך את הרעיונות האלה לפרויקטים, לפטנטים, לנכסים שאפשר למכור, ולחברות סטארט-אפ היכולות לגייס השקעה ולפרנס את היזמים ואת עובדיהם". יצחק פומרנץ, מנהל יחידת מט"ע מקשיב לרעיון בכל תחום, לאו דווקא בתחומי ההנדסה שהמכללה מלמדת ועוזר לבחון את ישימותו, את הצורך בו, את התחרות הצפויה לו בשוק, את הסיכוי לקבל עליו פטנט, את האפשרות לגייס לו השקעה, את הדרכים לקבל עבורו תמיכה מאחת הקרנות הממשלתיות המעודדות יזמות, ואת האפשרות לגייס לבעל הרעיון שותפים לדרך, שיסכימו להצטרף כשותפים.
|
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
מומלצים באתר |
זהבי יעוץיעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת. גמולים"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם.
מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליקלאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק.
לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|