19/10/2018
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן
מרכז ההזמנות
לשירותים ומוצרים

איגוד מנהלי המחלקות לחינוך מציג את עמדתו לגבי חוק החינוך המיוחד

עמדת איגוד מנהלי חינוך לגבי חוק החינוך המיוחד

1 . המודל המוצע ע"י משרד החינוך – ועדה רב מקצועית שממפה את התלמידים ומפנה לפי ראות

עיניה לוועדת הזכאות – אינו שונה מההליך הקיים היום ולא יביא לשינוי.

2 . יו"ר וועדה מטעם משרד החינוך ושינוי המאזן בחברי הוועדה נותן את המנדט הבלעדי למשרד

החינוך לקבלת ההחלטה.

3 . וועדות באחריות גורם חיצוני, שאינו נציג הרשות ואינו מוכר להורים, מייצרות מערך מנוכר

בדומה לדיונים בבית משפט. כל ההתנהלות ע"פ חוק היא מול היו"ר. כיום היו"ר הוא נציג רשות

המוכר להורים והתקשורת עימו זמינה. גם ככה הוועדות הם מקום שמעלה את רמת החרדה,

ידידותית ככל שתהיה.

4 . קביעת מחוון ורמות תיפקוד לתלמידים עם צרכים מיוחדים – מאפשרת מיפוי הצרכים במערכות

ממוחשבות ואין צורך לקיים דיונים נוספים אלא לקבוע דיון בבקשות חריגות / ערר / מסוכנות.

5 . בחירת ההורים את סוג המסגרת הלימודית מייתרת את הדיון בוועדות – אם מחוון ופרופיל

הילד מחייב מתן זכאות יש לתת מיד להורים זכות הבחירה ללא דיון, ללא טרטור המערכת,

בזבוז כספי ציבור וזמן, כולל התשת ההורים בתהליך.

6 . נציג משרד החינוך כיו"ר הוועדות יקח את הסמכות ואת כלל האחריות בניהול הטיפול

לקראת וועדה ומתן החלטה – הורה במקרה זה יהיה חייב לחתום על ויתור סודיות לרשות לדון

במסמכים לצורך שיבוץ או דיון מקצועי.

7 . לוח הזמנים צריך להשתנות ולהיות מותאם לכלל המערכת, כיום וועדות השילוב וועדות

ההשמה מסתיימות באותו זמן. ילד שלא מקבל זכאות בדיון שמתקיים ב- 31.5 לא מספיק

לוועדת שילוב. מומלץ שהדיונים בוועדות למתן יסתיימו עד פסח.

8 . על פי המתווה החדש, הגדרות מסמכים קבילים – יש להתבסס בעיקר על התפקוד של הילד

והפער ביחס למצופה מבני גילו. תאום מול הגופים השותפים להגדרת הקשיים ומתן המענים

הכוללים.

9 . על משרד החינוך להיערך במציאת מקום לדיון בוועדות בשטח הרשות ויצירת תשתית

אירגונית ומנהלית לניהול הוועדות ע"י יו"ר הוועדה כנקבע בחוזר מנכ"ל.

10 . יצירת תשתית מערכתית/ אירגונית/ מבנית מקצועית ותקציבית הולמת את צרכי התלמיד

ולמתן מענה לכלל הילדים שהוריהם יבחרו עבורם שילוב מלא.

11 . הרפורמה המוצעת בתיקון לחוק מתבססת על פיילוט דורנר, שמתקיים מזה מספר שנים

ברשויות. הוא לא נבדק, לא נעשתה הערכה ע"י גוף מקצועי למחקר, וגם לא נראתה נהירה

של ההורים חזרה לחינוך הרגיל, ההיפך הוא הנכון – יש עליה בחינוך המיוחד.

12 . חקיקה, בטרם התקיימה עבודת עומק בחינוך הרגיל, הכולל: הכשרת צוותים, הכשרת מבנים

והתאמתם לתלמידים עם צרכים מיוחדים - אינה מאפשרת יישום החוק על פי כוונת המחוקק.

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
ספקי שרותים מומלצים
חשיפה; לראשונה מוצגים כל ציוני הבגרות בכל תיכון ובכל מקצוע
תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנים תשע"ח-תשע"ט
עיוותים בתקציב החינוך; סקירה של מרכז המידע והמחקר של הכנסת
ינוקא
מדע וטכנולוגיה לכל
חוג פיתוח אפליקציות בסמארטפון לילדים ולנוער
המכון למימוש זכויות מורים -בהנהלת ד"ר ניצן ברוקס
על אבחון הפרעות קשב וריכוז
עמותת יעלים השמים הם הגבול
בתי ספר פרטיים
גיליון 714 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

מומלצים באתר
זהבי יעוץ
יעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת.
גאווה ישראלית - הרצאה מיוחדת ליום העצמאות
"הרצאה מיוחדת ליום העצמאות: גאווה ישראלית. פיתוחים וחידושים ישראליים פורצי דרך בעולם".
גמולים
"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם. מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T
"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליק
לאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
תמי זיטלני
אחוה חדש12/04
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך