|
קורס הכנה לפסיכומטרי לנשים בלבד |
בית הספר לפסיכומטרי בשיטת The EZ Wayהחל השבוע בהפעלת מסלול מיוחד ללימוד פסיכומטרי לנשים בלבד באוניברסיטת תל אביב. הקורס שיועבר לבקשת פרוייקט צבר לעידוד כניסת נשים ללימודי מקצועות טכנולוגיים, מצטרף לקורסים לנשים בלבד שהועברו ע"י The EZ Wayבמכללות דתיות וחרדיות בירושלים ובבני ברק. "ניסיוננו בלימוד לפסיכומטרי הצביע על קיומו של הבדל בתפיסה בין גברים ונשים: בעוד הדרך הנוחה ביותר להבנה, זכירה ושינון עבור גברים היא דרך המבוססת על נוסחאות וסדרות כללים, הדרך המועדפת על נשים היא הבנת המשמעות וההיגיון שמאחורי הנוסחה. גילינו שנשים זוכרות טוב יותר ומיישמות טוב יותר את החומר כאשר הן מבינות את העיקרון העומד מאחוריו." מסביר עו"ד אהוד צלטנר, מנכ"ל ביה"ס לפסיכומטרי The EZ Way. "הקורסים לנשים הוקמו לפי דרישה ספציפית שהופנתה אלינו מטעם הגופים הנ"ל ואנו ערוכים לפתוח עוד קורסים כאלו. על סמך ניסיוננו עם הקורסים שהועברו לנשים חרדיות ראינו שהשיטה הזו עובדת מצוין, ועל פי משובי המשתתפות בה, היא גם תרמה רבות להצלחתן." מוסיף עו"ד צלטנר. "הבדלים נוספים שגילינו מניסיוננו הם שלגברים יש יותר נטייה ללמוד בקבוצות קטנות ואילו נשים באופן פרטני, ושבד"כ נשים מרגישות יותר בנוח לשאלות שאלות ולבקש מהמדריך עזרה נוספת בנושאים ספציפיים, ועל כן הקורסים לנשים בלבד מותאמים ככל האפשר לדרך הלימוד הזו. "החלקים במבחן הפסיכומטרי שעסקו בזיהוי צורני היו החלקים המפלים מכיוון שממחקרים רבים הבודקים הבדלים קוגניטיביים בין גברים ונשים עלה כי התפיסה הצורנית ותפיסת התלת מימד של גברים מפותחת מאצל נשים. לאחר הורדתם הפך הפסיכומטרי למבחן שאינו מוטה מגדרית, וע"י התאמת שיטת הלימוד לאופן התפיסה השונה בין גברים ונשים מבוטלות גם ההטיות המגדריות הקשורות לאופן ההסבר. בנוסף לעקרונות הללו, הראו מחקרים שנעשו כי מקורו של ההבדל בביצועים מתמטיים בין גברים ונשים אינו מולד אלא נרכש. מחקר שביצעו מיכאל אינזליכט וטליה בן זאב בשנת 2000 באוניברסיטת קיימברידג' הוכיח כי נשים הפותרות בעיות מתמטיות בקבוצות מעורבות, המשותפות לבנים ולבנות, לא רק מצליחות פחות מהגברים בקבוצה, אלא אף מצליחות פחות מנשים שפותרות בעיות מתמטיות בקבוצה הומוגנית המורכבת רק מנשים. כאשר הנשים נמצאות בקבוצה נפרדת ולא מעורבת, רמת הביצוע שלהן עולה והפערים בינן לבין גברים מצטמצמים והופכים ללא מובהקים. אצל גברים, אגב, לא נמצא הבדל בין למידה בקבוצה מעורבת ללמידה בקבוצה הומוגנית. |
|
|
|
|