מורים שעובדים עם נוער בסיכון מפתחים התנהגויות בלתי מקצועיות, כמו ניכור לתלמידים ולביה"ס, היעדרות תכופה ועוד. הגורם לתופעה הוא מחסור בהכשרה לטיפול בנוער בסיכון ומחסור בתמיכה מקצועית שיטתית.
מחקר שערך מכון ברוקדייל, בשנת 99', מצא נשירה סמויה של כ-11% במערכת החינוך. כיום טוענים החוקרים, כי הנשירה הסמויה ממערכת החינוך היא של 18% ואף של 30% מקרב בני הנוער.
המחסור החמור ביותר בפסיכולוגים הוא במערכת החינוך הערבית במזרח ירושלים, המאוישת רק ב-16% מהתקן שקבע המשרד. גם מערכת החינוך החרדית בעיר מאוישת רק בכ-20% ממשרות הפסיכולוגים שקבע התקן.
גם אנחנו רוצים לנקות את הלוח הדהוי שלנו. הוא מלא בסימנים ישנים, בשריטות ובקטעים שלא נמחקו טוב כבר הרבה שנים. כשהלוח לא ברור ומטושטש ההרגשה מאוד לא נעימה.
במהלך שנה וחצי לא הבחין אף מורה, יועץ או פסיכולוג במצוקת התלמידים שהותקפו.
"אנחנו לא ערוכים כמדינה לתת טיפול לילדים נפגעי עבירה מינית", אומרת ח"כ תמר גוז'נסקי (חדש).