27/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

זה רעיון; חידון מקוון לחנוכה

עד לחנוכה נותרו עדיין מספר שבועות שבהם יכול ביה"ס להיערך לפעילות לחג המשלבת למידה מקוונת. דוגמה לפעילות כזאת, שהתקיימה בשנה שעברה בפתח תקוה, היא חידון מקוון "חנוכנט". בחידון השתתפו ביה"ס הממלכתי הדר וביה"ס הממלכתי-דתי נאות דוד. החידון המקוון שירת מספר מטרות חינוכיות; בתחום הלימודי - לימוד חוויתי על החג, בתחום הטכנולוגי - התנסות של התלמידים בלמידה מקוונת,  ובתחום החברתי - היכרות שלהם עם תלמידים ממגזר שונה. במאמר על החידון המתפרס באתר התקשוב של מחוז מרכז, מצוין כי בחידון השתתפו כ-60 תלמידים משכבות ד'- ו' בשני בתיה"ס. כשבוע לפני החידון נפגשו התלמידים לפעילות היכרות. במפגש נמסר לתלמידים מידע על שלבי החידון, מבנה השאלות ודרך העבודה במהלכו. במפגש גם נבחרו בהגרלה זוגות התלמידים ששימשו בחידון כצוות. הזוגות הורכבו מתלמיד אחד מכל בי"ס. כמו כן נערכו במפגש פעילויות היכרות בין הזוגות ומשחק קצר בנושא חג החנוכה. לחידון נבחר צוות שופטים שכלל את מנהלי בתיה"ס, מורים ונציגי הורים. במהלך החידון ישב  צוות השופטים במרכז ההנחיה לתקשוב בפ"ת, עקב אחרי עבודת התלמידים ובדק את תשובותיהם. לחידון היו ארבעה שלבים; בשלב הראשון היה על כל זוג לענות על 20 שאלות רבות ברירה. בתום השלב, שארך כשעה, נבדקו התשובות והוכרזו הזוגות העולים לשלב השני. בשלב השני ענו התלמידים על 10 שאלות רבות ברירה, השאלות היו קשות יותר מהשאלות הקודמות, אך לתלמידים ניתנה בהן הפנייה בקישור לאתרים שיסייעו להם בפתרונן. בסיום השלב השני הוכרזו 10 זוגות שעלו לשלב השלישי, שבו נדרשו לעצב שקף על פי שאלה פתוחה שניתנה להם. את המידע לשקף נדרשו התלמידים למצוא באתרים שאליהם הופנו בשאלה. בסיום השלב השלישי הוכרזו כמה זוגות זוכים. בשלב הרביעי נשאלו התלמידים שאלה זהה ונקבעו הזוג הזוכה במקום הראשון וסגניו.
למאמר המלא

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך