עלון "קשב HDAD" מוקדש החודש לשיתוף הפעולה בין הורים לילד עם הפרעות למידה ובין המורה המחנכת. בעלון מוצעים, בין היתר, עשרה טיפים להורים כיצד ליצור שותפות פוריה עם המורה, שתסייע בקידום הילד :
שותפת ההורים: היו שותפים בלמידה של ילדכם ונהלו שיתוף פעולה יעיל עם מוריו.
פתרון בעיות: זכרו שבשותפות, אין אשמים. כאשר לילדכם יש קושי, שוחחו עם המורה והיועצת במטרה למצוא פתרון, וערכו מעקב משותף אחר הביצוע עד לפתרון הבעייה. עדכון על הפרעתן קשב: עדכנו את המורה על הפרעת הקשב של ילדכם ועל הטיפולים שהוא מקבל.
עדכון על מצבים משפחתיים: עדכנו את המורה על מצבים משפחתיים שיכולים להשפיע על ילדכם, כגון מחלה במשפחה, נסיעה למילואים, וכדומה.
עדכון על שיעורי הבית: עדכנו את המורה על התמודדות ילדכם עם שיעורי הבית. אצל ילדים עם הפרעות קשב מומלץ "לדלל" את שיעורי הבית בשנים הראשונות כדי לאפשר להם לסיים את כל המטלות ללא תחושת תסכול.
עזרת המורה במעקב: היעזרו במורה לשם מעקב אחר תפקודיו החברתיים והלימודיים של ילדכם בביה"ס. המעקב חשוב לעדכון הצוות המטפל בילד. אל תאפשרו למורה לייעץ לכם בתחומים הרפואיים והטיפוליים שאינם בתחום הכשרתה.
מידור: הקפידו לשתף אך ורק את אנשי הצוות המטפלים בילדכם, כדי שלא ייהפך לנושא "חם" בפי כל צוות ביה"ס.
תלונות על המורה: אם ילדכם מתלונן על המורה, הקשיבו באמפטיה תוך הקפדה על כבוד המורה. במקרה הצורך, שוחחו עם המורה על מנת לללבן את הבעייה.
יש עם מי לדבר: הפגינו אכפתיות פעילה כדי לשדר למורה שאתם הכתובת לכל בעייה הקשורה לילדכם. חוויה נעימה: עשו כמיטב יכולתכם להפוך את חוויית הלמידה למהנה עבור ילדכם ומורתו. הקפידו לפרגן למורה עם משוב חיובי על החוויות הטובות שילדכם עובר בכיתתה.
העצות נכתבו בשיתוף עם שושנה היימן מהמרכז להורות מקושרת.