25/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

ועדת דורנר ממליצה - חקיקה חדשה לעיגון זכויות תלמידי החינוך המיוחד

שופטת בית המשפט העליון בדימוס, דליה דורנר, הציגה היום  את מסקנות הוועדה הציבורית לבחינה מערכת החינוך המיוחד, שבראשה עמדה. הוועדה הוקמה על ידי שרת החינוך, יולי תמיר, בחודש ספםמבר 2007.
לדברי דורנר, המסקנה העיקרית של שאליה הגיעה הוועדה, היא שצריך לעגן בחקיקה מחודשת את זכויות ילדי החינוך המיוחד, ובמיוחד אלו המשולבים בחינוך הרגיל. תלמידים אלו אינם מתוקצבים בצורה שווה לתלמידים הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, עובדה המונעת הורים רבים  מלהעביר את ילדיהם מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל, למרות שהשילוב עשוי לסייע להתפתחותם. העקרונות המרכזיים של הצעת החוק הם שההורים יקבעו מהי המסגרת החינוכית שבו ילמד ילדם - מוסד חינוך מיוחד או שילוב במוסד חינוך רגיל, במקום שוועדות ההשמה הן שיחליטו על הצבת הילד, כפי שהיה עד כה. 
עיקרון נוסף בהצעת החוק הוא שלאחר שתאופיין מקצועית הנכות או המוגבלות של הילד שזכאי לשירותי חינוך  מיוחדים, יייקבע לו "סל תקציבי". הילד יהיה זכאי לסל זה - לא משנה באיזו מסגרת חינוכית יבחרו לו הוריו. מדי שלוש שנים ייערך אבחון מחודש של רמת המוגבלות, ובהתאם לכך ייקבע אם להמשיך במתן הסל התקציבי הקיים או לשנותו.
נציג משרד האוצר בוועדה, סגן הממונה על התקציבים, רביב סובל, ציין כי האוצר מתנגד להצעת החוק. הסיבה לכך - הצעת החוק מרחיבה ביותר את הזכאות לחינוך מיוחד, אך אינה מתחשבת במגבלות התקציב, ואינה כוללת, בניגוד לחוק החינוך המיוחד הנוכחי, איזונים וסייגים תקציביים.

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך