כשליש מהתלמידים סובלים מחרדת מבחן, כך עולה ממחקרים רבים שנערכו בתחום זה בארץ ובעולם. התופעה מוכרת למבוגרים, לא תמיד לילדים. הם מרגישים שהם לא מתפקדים, אבל "לא יודעים לקרוא לילד בשמו". המצגות שכאן מאירות את התופעה והן מומלצות לילדים ולהורים גם יחד;
ועוד; למרות שבמשרד החינוך מודעים לבעיה, אין חובת למידת הנושא למורים. יש התייחסות אליו במכללות להוראה, לא באוניברסיטה. מערכת החינוך עוסקת בנושא במסגרת השתלמויות למורים, שאינן חובה. כך, למשל, מכון סאלד מציע סדנאות ליועצים ולמורים שמטרתן להקל על התלמידים הסובלים מחרדת מבחן. הסדנה ליועצים עוסקת בהיבטים הרגשיים, הקוגניטיביים והארגוניים של ההכנה למבחן ולהתמודדות עם חרדת מבחן. ייחודה של הסדנה היא בהיותה מיועדת להשתלב אינטגרלית בבית-הספר באמצעות היועצים.
הסדנה למורים, למחנכים בעיקר, היא בת יום או שתי פגישות לסדנה ארבע מטרות: להקנות למורים ידע תיאורטי בתחום של חרדת מבחן וההתמודדות עמה; להעלות את מודעות המורים לחלק החשוב שבו הם אחראים לחרדת המבחן אצל תלמידיהם, כפי שעלה מתוך סקר תלמידים; לאפשר היכרות עם כלים מספר ידועים פחות, מתחום מיומנויות הלמידה וארגון הזמן; ללמד טכניקות לעבודה מקוצרת עם תלמידים בתחום חרדת המבחן. חלק מסדנת המורים מועבר גם בהשתלמות ליועצים. מרכזת הסדנה היא אורית ברנדס יעקב, וניתן לפנות אליה בטל'; 02-6494435.