4/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

ועדות בחינוך המיוחד; מצא את ההבדלים - ועדות שילוב, השמה וערר

10/05/2010
 ועדות השילוב, ההשמה והערר הינן ועדות מקצועיות, שהרכבן נקבע בחוק החינוך המיוחד התשמ"ח 1988 ובידיהן הסמכות והאחריות לקבל החלטות לגבי זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לקבלת תמיכות ממערך החינוך המיוחד, בהלימה לצרכיו.
ועדת השילוב מתקיימת במוסד החינוך הרגיל, ומטרתה לקבוע זכאות של תלמיד עם צרכים מיוחדים לתמיכה במסגרת תכנית השילוב במסגרת החינוכית הרגילה.
ועדת ההשמה מתקיימת ברשות המקומית ומטרתה לקבוע זכאות של תלמיד לחינוך מיוחד ולהשמה ברצף המסגרות החינוכיות הקיים: גן רגיל, כיתה רגילה, גן חינוך מיוחד, כיתה מיוחדת בבית ספר רגיל, בית ספר לחינוך מיוחד. כמו כן ועדת ההשמה יכולה להוות ועדת ערר על החלטת ועדת השילוב המוסדית.
ועדת ערר מתקיימת במשרד החינוך במחוז המתאים ומטרתה לדון בערר ההורים והתלמיד על החלטת ועדת ההשמה לצורך קבלה או דחייה של ההחלטה שהתקבלה במעמד ועדת ההשמה.
מידע אודות כל אחת מהוועדות בחוזרי המנכ"ל:
לגבי וועדות שילוב חוזר תשס"ה 9(ב), מאי 2005 סעיף 1.2 – 35 תוכנית השילוב במסגרות החינוך הרגיל - לטיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים הלומדים בכיתות רגילות
לגבי וועדות ערר חוזר תשנט/6 (ב), ינואר 1999 סעיפים: 1.2- 12 עד 16 – 1.2 יישום חוק החינוך המיוחד - ועדות השמה וערר, עקרונות כלליים
חוזרים אלו מספקים מידע והנחיות בנושאים:
הרכב הוועדה על פי חוק ,  מהלך הפניית תלמיד אל וועדה ,הערכות לקראת דיון בוועדה, המסמכים המשמשים את הוועדה, מהלך הדיון בוועדה, החלטות הוועדה.
הדפסשלח לחבר
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך