24/10/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

"עוז לתמורה": הרפורמה כבר מסוכמת - נותרו רק מספר סוגיות קלות בניסוח המשפטי

15/07/2011
רפורמת עוז לתמורה כבר מסוכמת בתחומים התקציביים, הארגוניים והפדגוגיים - כך הבהירו ראשי משרד החינוך וארגון המורים ונציגי האוצר בכנס למנהלי כ-60 תיכונים המועמדים להיכנס לרפורמה כבר בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ב. הכנס התקיים אתמול, יום ה', במכון מופ"ת בתל אביב.
לדברי מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, הכוונה המקורית הייתה להכריז בכנס על ההסכם המלא, ולספק למנהלים חוברת מפורטת שלו. אולם לאחר "לילה לבן" ובוקר של ישיבות לא הצליחו היועצים המשפטים של הגופים השונים, המלווים את תהליך המשא ומתן, לסיים את הניסוח של ההסכם המורכב, שבו לכל מילה יש משמעות רבה. ראשי משרד החינוך הבטיחו, שתוך ימים אחדים יוכרז על חתימת ההסכם המלא.
בכנס פורטו מרכיבי ההסכם: שעות העבודה, מרכיבי השכר, התגמול הדיפרנציאלי, מבנה פינות הישיבה ועוד. כמו כן הדגישו ראשי משרד החינוך, כי הצלחת הרפורמה תלויה בראש ובראשונה במנהלי בתי הספר, שהם למעשה האחראים לביצועה. 
לגבי יישום הרפורמה הדגיש ד"ר שושני  בדבריו  גם יתרון שעד כה לא נתנו עליו את הדעת בפרסומים השונים: "ההסכם הוא עם הבעלויות ולא עם המדינה. המדינה היא הרגולטור. ההסכם ייחתם בראש וראשונה עם השלטון המקומי. המדינה אינה הבעלות של החטיבה העליונה במדינת ישראל. עובדה זו תקל עלינו מכיוון שלבעליות יש גמישות רבה בתחומים רבים".
מנכ"ל משרד החינוך הוסיף: "אני מקווה שעם מערך פיתוח רציני מאוד של משרד החינוך נצליח. האוצר הסכים להעביר תקציבים גדולים שלא העביר בעבר -עם זה תוכיחו שאתם יכולים לבצע. אני מאוד מאמין במנהלים. על מנהלי בתי הספר תקום ותיפול המערכת העל יסודית. את זה אמרתי כבר בשנות ה-70".
ראשי משרד החינוך התייחסו  בכנס לנושא השנוי במחלוקת בהסכם, שעורר התנגדות מצד מורים לא מעטים, של התגמול הדיפרנציאלי - ה"בונוס השנתי" שיינתן לכמחצית מהמורים בלבד.
שר החינוך, גדעון סער, אמר בנושא זה כי כל הפרסומים לגבי המדדים של ההערכה למתן התגמול הדיפרנציאלי אינם מדויקים, בלשון המעטה, מכיוון שהמשרד עדיין לא גיבש את מודל ההערכה שעל פיו יוענק התגמול. סער הבטיח שההישגים הלימודיים לא יהוו מדד יחיד לקביעת הזכאות לבונוס. לדבריו :  "מודל ההערכה עדיין לא גובש. המודל לא יהיה חד ממדי, ולא רק סביב סוגיית ההישגים הלימודים. קודם כל נצטרך להגדיר עצמנו, תוך כדי דיאלוג עם ארגון המורים, מהי "'דמות המורה הטוב'". סער הוסיף: "התפיסה שלפיה עובד מצוין ועובד פחות טוב צריכים לקבל את אותו שכר אינה נכונה בשום ארגון וגם לא במערכת החינוך".
הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך