19/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

-מרכז חי-נחליאלי

 

           מרכז חי
              נחליאלי

 

 

 

 

 

 

 

 

מרכז חי-נחליאלי (הכל-חי לשעבר) הוקם בשנת 1994. מחברה קטנה עם רעיונות וחלומות ירוקים הפכנו למרכז משגש עם צוות מדריכים מקצועי ומקסים שאוהבים בעלי חיים ואוהבים אנשים. מדריכים שאכפת להם מה יהיה מחר. אנשים שחולמים על עתיד ירוק. אנשים שרוצים להשפיע ולא מפחדים לשנות.
היום, יותר מבעבר, ילדינו אינם חשופים לטבע. הם מבלים את רוב זמנם החופשי מול הטלוויזיה והמחשב. המטרה שלנו היא להזכיר לכולם כי הטבע- החי והצומח זקוקים לתשומת לב.
אנו מביאים לילדים את בעלי החיים לכיתה ולגן- אבל לא רק.
אנו מביאים את התחושה של הפליאה והסקרנות,
את הרוך והאהבה, את הרצון לגלות עוד- עולם נסתר ומרתק. עולם שאם לא נעשה צעדים אמיתיים ונשמור עליו הוא ייהרס ויעלם.

אנו מזמינים אתכם להצטרף איתנו למסע הקסום ולגלות עולם נפלא...

בתי ספר

בעלי חיים מדע וחברה
מפגש שבועי עם בעלי- חיים המשלב נושאים מדעיים ונושאים חברתיים הקשורים לעולם החי וסביבתו. אנו עובדים לפי נושאים חודשיים: כל חודש מועבר נושא ובמהלכו נחשפים התלמידים לבעלי חיים שונים, הממחישים את הנושא החודשי מזוויות שונות. הנושאים החודשיים מותאמים לתכנית הלימודים הבית ספרית, עונות וחגים, ונושאים כלליים. מתכונת התוכנית המועדפת הנה תכנית רצף לשנתיים.


"חוקרים בפינת החי"
תוכנית חקר והקמת פינת חי בבית הספר


האם הגרביל מעדיף ירק או פירות???
היכן מעדיף הארנבון לגור?  על מצע חול או נסורת?
האם מזון עשיר ומגוון גורם לעכברים להמליט יותר גורים? 

שאלות אלו ואחרות המציאו ילדים בתוכנית החקר. הם הרכיבו את שאלת החקר, הקימו מערך ניסויים לבדוק את ההשערה, ואמתו או הפריכו אותה.התוכנית כוללת ליווי צמוד של בית הספר,  החל בהקמת פינת החי, דרך הפעלת התכנית ומיומנויות חקר  ושילוב מורי בית הספר עד ניתוח תוצאות המחקר, הצגת ממצאים והסקת מסקנות.

סביבה פעילה - אקולוגיה ואיכות סביבה

לאן נעלמו הצפרדעים?

מה קרה ליער של כיפה אדומה?

המאבק על החופים.

טובעים באשפה.

אני ילד ירוק!


גנים ופעוטונים

"נחליאלי קטן"- לגנים ופעוטונים
התכנית עוסקת בעולם החי הקסום. במשך השנה נפגשים הילדים עם מגוון רחב של בעלי- חיים, החל מחיות מחמד ועד חיות בר נדירות. מטרת התכנית הנה לקרב את הילדים אל בעלי- החיים תוך כדי מגע, ליטוף והעשרת הידע.

התוכנית מותאמת לגילאי הגן השונים וגנונים (מגיל 1 - 6), וחינוך מיוחד. ילדי גנון עוסקים בעיקר בבעלי- החיים עצמם, בהכרת מושגים חדשים, השוואה אלינו בני האדם ונושאים כלליים כגון: הורים וצאצאים, תנועת בעלי- חיים, חושים, קולות של בעלי- חיים וכו'... ילדי גן חובה יתחילו עם הכרת המחלקות השונות של בעלי- החיים (יונקים, עופות, זוחלים וכו'...) ובמשך השנה ייכנסו לנושאים כלליים ומרתקים עוד יותר (שריון מגן, הסוואה בטבע, עקבות בעלי חיים, טורפים ונטרפים וכו').

השיעורים מועברים במגוון רחב של הפעלות, כאשר לכל פעולה מצורפת החיה המתאימה, תוך שימוש בעזרים דידקטיים מגוונים, אמצעי- המחשה ומתודיקות שונות: סיפורים, משחקים, דפי הפעלה, המחזות, שירים וריקודים.
התוכנית מועברת במתכונת שבועית לאורך השנה. משך כל שיעור 45-30 דקות ומספר הילדים מוגבל ל- 20 בכל קבוצה.


השתלמות מורים וגננות

פסולת ומיחזור

מתי בפעם האחרונה עצרת וחשבת:

כמה זבל אני זורקת ביום?

מה עושים עם הזבל שלי?

למה אנחנו קונות כל-כך הרבה?

כמה ניילון אני לוקחת בסופר?

איך לקשט את הכיתה/ גן בלי תקציב?

מה אני יכולה לעשות בשביל לזהם פחות את הסביבה
שעתיים של התעסקות בזבל
!!!
סדנת "פסולת ומיחזור" מורכבת משני מפגשים בני שעתיים כל אחד
:

הסדנא הראשונה- פותחת את העיניים ומעלה את המוטיבציה.

הסדנא השנייה- יצירה -כל אחד יכול להיות אומן עם מעט דמיון ואומץ יצירתי.

חינוך מיוחד

מרכז חי עוסקת בהעשרה עם בעלי חיים במסגרות מיוחדות רבות ומגוונות כגון:
כיתות לחינוך מיוחד, הוסטלים ומועדוניות של ילדים ומבוגרים בעלי פיגור שכלי, נכויות כגון עיוורים, חרשים,  ועוד...
במסגרות אלו הדגש הוא ביצירת קשר אוהב ותומך עם המדריך ובעל החיים, יצירת גירויים חושיים וכמובן כיף והנאה של טיפול ומגע עם בעלי החיים.



               
שלח דואר

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך