20/8/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

אבחון הפרעת קשב וריכוז במבוגרים

אבחון הפרעת קשב וריכוז במבוגרים

בימינו, בניגוד לעבר, המודעות לחשיבות בעיות הקשב וריכוז הנמצאות אצל קהל מבוגר לא הייתה גבוהה כמו היום. לרוב אותם האנשים נחשבו לעצלנים, לא חכמים ופחות מוצלחים מאותם האנשים שלא היו להם בעיות אלו.

היום, ברור לכולנו מאיפה הדבר נובע ולכן על מנת להקדים תרופה למכה, אנו שולחים את ילדינו כבר כששמים לב לבעיה הכי פעוטה החל מהגיל הרך.

אבחון הפרעת קשב וריכוז תורם לקהל המבוגר, ולא משנה באיזה גיל הם מחליטים לבצע אותו, גם אם זה בגיל מתקדם של עשרים פלוס ושלושים פלוס, במטרה שנועדה לייעל את תפקודם השוטף באוניברסיטה, במהלך תואר אקדמאי, או בניהול השוטף בעבודה, בעמידה בזמנים וביצוע משימות באופן הטוב ביותר.

 

אבחון הפרעת קשב וריכוז כפתרון למיקסום יכולות האדם

כאשר הקהל המבוגר חושב על לבצע אבחון הפרעת קשב וריכוז, רגשות כמו בושה, חששות או חרדות כבר לא אופייניות לימינו אנו. כיום בזכות המודעות הרבה ושכיחות התופעה בקרב האוכלוסיה, אין צורך להחביא נושא זה, אין את הדאגות שהסביבה תראה אותך כ"מוזר" או "חריג". ההפך הוא הנכון, אתה בסדר, ואתה יותר מבסדר כאשר אתה מודע לשלל בעיותיך ומעוניין לפתור אותן ולשפר את חייך ואת עצמך, באמצעות אבחון הפרעת קשב וריכוז.

אותו אדם בוגר המגיע להחלטה שהוא מוכן לעבור אבחון הפרעת קשב וריכוז, מעוניין למקסם את כל תחומי חייו ואת כל עיסוקיו, על מנת לקבל שליטה רבה יותר על תפקודו בחיי היומיום ובעבודה.

כיום בכל משרה משרדית פשוטה יש דרישות לשליטה מרבית במגוון רחב של תחומים, ועמידה במשימות וניהול זמנים.

 

פתרונות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז במבוגרים

ישנם שלל פתרונות המיועדים לפתור את הפרעות קשב וריכוז במבוגרים, דבר זה מאד אינדיבדואלי מאדם לאדם.

ישנו כמובן את הטיפול התרופתי שכולל מתן מינון מסויים של ריטלין, דבר העוזר לשיפור תפקוד והתנהלות האדם בחיי היומיום, משפר את רמת הריכוז של האדם המאובחן ומקל עליו בהתארגנות וניהול זמנים. פתרון זה הוא טיפול משלים לטיפולים נוספים שאותו אדם מאובחן חייב לשלב, תרופה זו היא לא פתרון חד משמעי ואמורה להינתן במינון קבוע ומסודר.

ישנו את הטיפול קבוצתי- דינמי, המשלב את האדם המאובחן עם מאובחנים נוספים, ויחדיו הם עוברים תהליך לימודי של שיטות נרכשות בהתמודדות עם ניהול זמנים, ארגון קשיים מסוגים שונים העומדים להם לאתגר כמה וכמה פעמים ביום, בנוסף מתבצעת עבודה על תקשורת בינאישית בין חברי הקבוצה.

ישנם כמה שלבים להליך האבחון:

שלב ראשון הינו מילוי שאלונים ע"י הנבחן או אחד מקרוביו (הורה, בן/בת זוג).

שלב שני הינו ביצוע אבחון קשב ממוחשב BRC או אבחון מוקסו.

שלב שלישי הינו פגישה עם פסיכולוג מוסמך על מנת לבדוק וללמוד על ההיסטוריה המשפחתית של הנבחן, תלונותיו,  לקבל תמונה רחבה על מצבו הנפשי, רפואי, ובדיקת התנהלותו בחיי היומיום.

בד בבד נערכים מבחנים משלימים להערכת התפקודים הניהוליים של הנבחן.

שלב רביעי הנו פגישה עם פסיכיאטרית בה מעריכים את הפן התפקודי של הנבחן, והסקת מסקנות של האבחון, וכיצד ניתן ליישם פתרונות לטיפול.

שלב חמישי הנו הפקת דוח סיכום מקיף המלווה את התהליך.

 

 

נכתב ע"י: מרכז צעד צעד

 

שם איש קשר: מרכז צעד צעד

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך