21/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

- רשת מרכזי קורן

 

 

     רשת מרכזי קורן – פתרונות ייחודיים ללימוד, קריאה, כתיבה ושפות


רשת מרכזי קורן נוסדה בשנת 1988 על ידי ד"ר שרי שניידר, המתמחה בלקויות למידה ובטיפול משפחתי. הרשת מייצגת באופן בלעדי בישראל את שיטת הלקסיפון הבינלאומית. במרכזי קורן מסלולים ייחודיים שפותחו עבור ילדים, בני נוער ומבוגרים, וכן עבור דיסלקסים ובעלי לקויות למידה והתארגנות.


המחלקות לאנגלית ולעברית

בשלושת סניפי מרכז קורן, בגבעתיים, בנתניה ובקריית מוצקין פועלות מחלקות לעברית ולאנגלית, שבהן משפרים כישורי קריאה, כתיבה, דיבור, הבנת הנקרא ואסטרטגיות למידה, בעברית ובאנגלית.

הלימודים מתבצעים במרכזי קשב במחלקות לעברית ולאנגלית, על ידי אנשי מקצוע מנוסים מתחום מדעי ההתנהגות והחינוך.
שיטת הלימוד במרכזי קורן נחשבת לפורצת דרך, מבוססת על מיומנויות טבעיות של שמיעה ומצלול, ובעלת שיעורי הצלחה גבוהים במיוחד.


שיתוף פעולה בין הסניפים ומחקר משותף

רשת מרכזי קורן נוסדה על ידי ד"ר שרי
שניידר ,המנהלת את הרשת ואת מרכז קורן בנתניה.
גלית בסוק וריקי טילר מנהלות את המרכזים בגבעתיים ובקריית מוצקין.מנהלות רשת מרכזי קורן עובדות בשיתוף פעולה מעשיר ומפרה, מקיימות מפגשים סדירים ושיחות התייעצות שוטפות, ועורכות מחקר משותף על שיעורי ההצלחה של השיטה

שיטת הטיפול במרכזי קורן: לימוד חווייתי אינטראקטיבי


שיטת הלימוד במרכז פותחה בצרפת בשנות ה- 70' על ידי ד"ר איזי בלר, רופא, פסיכואנליטיקן וחוקר. יעילות השיטה הוכחה באמצעות מחקרים מקצועיים שנערכו ברחבי העולם, והיא מיושמת בהצלחה במרכזי קשב בצרפת, ארה"ב, בלגיה, שווייץ וישראל.
שיטת הלקסיפון היא פרי פיתוח מדעי מתקדם ונעזרת באמצעים אודיטוריים (אוזניות ומרכזי קשב אישיים) ובאמצעים חזותיים (ספרים, טקסטים כתובים).
השיטה מיושמת באמצעות מרכזי קשב דמויי תא טייס, שבהם חובש הלומד אוזניות ומשפר את יכולות הקריאה, הדיבור ומיומנויות הלימוד. השיטה מתאימה לבני כל הגילים, מותאמת לקצב האישי של הלומד ומתאימה גם לבעלי לקויות למידה ודיסלקסים.


השיטה מבוססת על הדמיית תהליכים טבעיים של רכישת שפה. תהליך הלימוד מחקה את הלמידה האנושית הטבעית, ללא מתח או ביקורת חיצוניים, ומאפשר לו לשפר את יכולותיו בדרך יעילה וחווייתית. השיטה קלה ליישום ובעלת תוצאות מרשימות, שכן היא מביאה להתפתחות טבעית של יכולות הבנת הנקרא, ללא תסכולים, לחץ או שינון כללי דקדוק.
השיטה מבוססת  על גרייה שמיעתית אינטנסיבית, המביאה לשיפור כישורי שפה שהנם הבסיס לרכישת קריאה. תרגול באמצעות השיטה מאפשר הבניה מחדש, שיחזור והפנמה של יסודות אוטומטיים בשפה, ללא מאמץ. שלב זה מניח את היסודות לפיתוח מיומנויות קריאה ולימוד נוספות.
השיטה הינה תהליכית, מובנית ומודולארית, וכוללת מספר שלבי לימוד אשר מותאמים ללומד ולצרכיו, בהתאם לשלב השפתי שבו הוא נמצא.

התבססותה  של השיטה על אמצעים חזותיים ושמיעתיים ועל יכולות אינטואיטיביות של הלומד, הופכת אותה למתאימה במיוחד לילדים, בני נוער, סטודנטים ומבוגרים, לבעלי לקויות למידה ודיסלקסיה, המתקשים במיומנויות קריאה, הבנת הנקרא והנשמע, ובמיומנויות לימוד, התארגנות או שפה. במחקרים שנערכו בקרב לקויי למידה, נמצא שיפור משמעותי במדדי קריאה.

 התהליך הלימודי במרכזי הקשב מסייע בנושאים הבאים: הרחבת אוצר המילים, שיפור יכולת "שליפה" מהזיכרון, הגברת קצב ושטף קריאה, כתיבה והבעה, שיפור הבנת הנקרא והנשמע ופיתוח הרגלי קריאה.


סניף גבעתיים ואזור המרכז                                                                                                     

 



 

שלח דואר
שם איש קשר: שרי

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך