מכון פתרונות – אבי לנדו – בעיות קשב וריכוז והדרכה בתקשורת הורים ילדים
שיטת אבי לנדו לטיפול בילדים על-פי שיטת אבי לנדו המטרה היא ליישם פתרון קבוע וטבעי לקשיי ההתנהגות מבלי להביא את המטופל למצב בו הוא יוצר תלות בתרופה שעלולה לסכן את בריאות. לשיטת אבי לנדו מספר יתרונות ובראשם השגת תוצאות שורשיות מהירות ונעימות: שורשיות - איתור וטיפול במקור הבעיה, ולא בסימפטום, כפתרון ארוך טווח. מהירות – במספר יחסית מועט של טיפולים ניתן להגיע להישגים. נעימות לילד – הטיפול אינו כרוך במאמץ יתר של הילד, לא בתרופות ולא באמצעים פולשניים כלשהם. קל ליישום ולשמירה – לא רק לילד, אלא גם להורים. זול – יישום השיטה יחסית זולה, ואינה גוררת הורים להוצאות כספיות גבוהות. יש התחלה ויש סיום – הילד אינו נגרר לסדרה ארוכה של טיפולים.
גישת הרפואה הקונבנציונאלית הרפואה הקונבנציונאלית טוענת כי ילדים הסובלים מרמות שונות של קשיי התנהגות לוקים בחוסר איזון גופני הנגרם מהעדר חומר מסוים במו.ח הפתרון המוצע כיום לאותם ילדים הוא כדור "להרגעת" הילד, כמו ריטלין, כדור המקובל כיום בשימוש ברפואה. כדור מסוג זה אומנם מטפל באופן זמני בלבד בקושי, אך אינו מונע את קשיי ההתנהגות עצמה. ברגע שיופסק השימוש באותו כדור, גם לאחר תקופה ממושכת, הקשיים יחזרו ויתפרצו מחדש. יתר על כן, לכדור יש תופעות לוואי קשות. יוצא איפה, כי השימוש בכדור כגון זה לא רק שאינו פותר את בעיית ההתנהגות - הוא בעצם מדכא אותה ועשוי להיות מסוכן לבריאותו הפיזית של המטופל.
האם קיימת אלטרנטיבה לריטלין? הגישה האלטרנטיבית ההוליסטית אפקטיבית, שכן היא בודקת את הסיבה והמקור האמיתי להתנהגות, ומתמודדת עם הסיבה ולא עם הסימפטומים. במקרים רבים טיפול הוליסטי לא תרופתי בילדים, מתמודד בהצלחה רבה עם הבעיות. ניתן לעשות זאת לפני שנוטלים רטלין, או במקביל (אם ההורים מרגישים צורך בטיפול ברטלין ליתר ביטחון). אם מבחינים בשיפור במצב, אפשר להפסיק את נטילת התרופה לפרק זמן ניסיוני, ולבדוק אם מצב הילד מתייצב בלעדיה. אם אתה חושד או יודע בוודאות שילדך סובל מ- A.D.H.D או A.D.D תוכל לעשות מספר דברים כדי לעזור לו. בשלב ראשון , כדאי לנסות דיאטת טיהור בסיסית, הכוללת פירות, ירקות וחלבונים, ללא סוכר, ללא קפאין וצבעי מאכל, דלה בחומרים מלאכותיים. תוכל אף לנסות להוציא מן התפריט של ילדך את אלרגן המזון הנפוץ ביותר: "חלב" ומוצריו. כדאי לחפש בבית אחר רעלנים כימיים פוטנציאלים או גורמים אלרגניים, כגון: שטיחים חדשים, קוטלי חרקים, אבק, או עובש וחומרי ניקוי, ולנסות לבטלם או לצמצם את השפעתם המזיקה. כן רצוי לערוך בדיקות דם ושתן מתאימות ולשלב את התוצאות בתשאול מתאים ובאבחון הוליסטי.
חשיבות האבחון הלא קונבנציונלי האבחון הוא בעל חשיבות עליונה, ומהווה תנאי מקדים לתחילתו של כל טיפול מקצועי. הפרעות הלמידה, הקשב וההתנהגות למיניהן יכולות לנבוע ממגוון גדול של סיבות: סיבות מוטוריות, פעילות לקויה של אברי החושים (ראיה, שמיעה, ריח, טעם, מישוש) פעילות הורמונאלית לקויה, תזונה לקויה, סביבה מזיקה, סיבות שכליות ופסיכולוגיות. יותר מכך, קיימים טיפוסים שונים של בעיות התנהגות, קשב וריכוז, והטיפולים חייבים להיות מותאמים לכל ילד. ברפואה האלטרנטיבית קיימות מספר שיטות אבחון טובות, המסוגלות לעיתים קרובות לזהות גורמים גופניים, נפשיים ושכליים, שהשיטות הקונבנציונאליות כלל לא בודקות. משום כן, חובה עלינו שילד הסובל מבעיות קשב וריכוז או בעיות לימודיות והתנהגותיות יגיע לאבחון. אבחון טוב חייב לכלול בדיקות דם מסוימות ותשאול מפורט.
הטיפול ההוליסטי
הטיפול כולל : הדרכה לשינוי התנהגותי להורים ולילד, הדרכה תזונתית לילד, תוספי מזון ספציפיים בהתאם לתוצאות הבדיקות שבוצעו בשלב האבחון ובמידת הצורך גם פרחי באך וטיפול הומאופאטי.
חינוך ותקשורת בין הורים לילדים
כיום הפער עם ילדינו גדול יותר מזה שהיה לנו עם הורינו, הן במובן החומרי והן את תפיסת הילד ועולמו בכלל על ידי מבוגרים. אנו אמורים לחנך דור חדש שלו תרבות צריכה מפותחת מאוד, דור שמודע לזכויותיי וגם עומד עליהן אם כי לרוב אינו מודע לחובותיו. אנו מוצאים את עצמנו השכם והערב נכנסים לוויכוחים עקרים נוסח "כשהייתי בגילך התנהגתי בכבוד להורי", "לי לא היה חדר פרטי" וכדומה - אבל את ילדינו זה לא תמיד מעניין.
פעמים רבות אנו חסים על רגשותיהם תוך רמיסת סמכותנו כהורים, הכל רק שלא לפגוע בילד ו/או להימנע ממהומה ומריבה עימו. שעות העבודה הארוכות והתובעניות עושות את שלהן, וכשאנו חוזרים הביתה עייפים מעבודה, לעיתים קרובות קל לנו לוותר ולתת לילד את מה שהוא רוצה רק כדי שיניח לנו.
שינוי נוסף ביחסי הורה ילד בדור הזה הוא הקרבה הרבה והבלתי אמצעית הקיימת כיום בין הורים לילדים. הורים רבים מעדיפים להיות חברים לילדיהם על חשבון הסמכות על חשבון הסמכות ההורית, וכך נראה קורה גם ביחסים בין מורים לתלמידים.
כיצד ניתן אפוא לשמור על יחסים טובים עם ילדינו, לתקשר איתם ללא ענישה וכעסים. ולמרות הכל להגיע כמובן לתוצאות?
|
|