"מערכת החינוך אינה מנצלת כראוי את המשאבים שלרשותה, ולכן בתי הספר נראים כמו שהם נראים", אומרת רינה מאירי, מעצבת סביבתית, בעלת טעם יוצא דופן, שמצליחה באמצעים דלים ליצור סביבות שתענוג לשהות בהן. בתמונה מימין, למשל, לקחה מאירי גומחה שגרתית והלבישה אותה כדי שתיראה אחרת. "בבתי"ס יש הרבה גומחות שראוי לנצל אותן, להשתמש בהן כפרט פיגורטיבי, ואפשר גם במשאבים דלים. גם את ביה"ס, כמו את הבית, אפשר להלביש", היא מסכמת.
"למערכת החינוך קהל הורים שיש ביניהם בעלי מקצוע אותם אפשר לגייס לשיפור חזות בית הספר, תלמידים שישמחו לעבוד ולשפר את הסביבה הלימודית בה הם שוהים שעות רבות כל כך, ורשויות מקומיות ששואפות להשוויץ במוסדות החינוך שבהן. עם הפוטנציאל הזה אפשר ללכת רחוק - צריך רק לרצות". ומאירי מראה בתמונות כיצד לקחה דירה צנועה והפכה אותה לארמון, בסכום פעוט יחסית בתמונה כאן משמאל.
"את רינה הכרתי כשהגעתי לספא בראשית ברמת השרון", אומרת טובה מידן, שנמנית כיום על קהל לקוחותיה הקבוע. מאירי עיצבה את הספא והפכה אותו למקום מפגש לסלבריטאים. "אוירת הרוגע שהיתה במקום, ההרגשה שהגעת למקום בטוח ושליו, ליוו אותי מהרגע שנכנסתי לספא ועד שיצאתי ממנו... רגועה עוד יותר", היא אומרת. "בתקופה אלימה שכזו, סביבה שמשרה שלווה חשובה במיוחד במערכת החינוך", היא מוסיפה, ומאירי מאשרת.
מאירי משתמשת בבדים, בכריות, בעץ, בחומרים טבעיים. "בתי"ס יכולים לקבל שאריות חומרים שכאלה כתרומה ממתפרות, נגריות, משתלות ועוד. בעזרתם ניתן להפוך את ביה"ס לסביבה נעימה", היא אומרת.
וכיצד מצליחים להפוך גם חללים שגרתיים בביה"ס למקומות שנעים לראות ולשהות בהם? אנחנו שואלים ומאירי משיבה; "אין כזה דבר חללים שגרתיים. יש רק חשיבה שגרתית. הנה לדוגמה מטבח פשוט שהוספתי לו אלמנט אחד, של כמה רצועות בד שמתנפנפות מהתקרה וכבר המטבח נראה אחרת. מה בעיה להכין עיצוב שכזה בחלל ביה"ס?" היא שואלת.
והמחיר? אנחנו מעלים את השאלה החשובה מכל, בייחוד במערכת החינוך דלת האמצעים. ומאירי משיבה; "אני מוכנה לתת יעוץ בלבד ולהסתפק בשכר בסיסי. את העבודה הרי צוות ביה"ס מסוגל לעשות. צריך רק לדרבן אותו ולהראות לו את הדרך, ובזה אני מומחית", היא אומרת. אנחנו מסכימים כמובן, ולא יכולים להתאפק, כי היא דירבנה גם אותנו. עכשיו צריך רק לשכנע את הבעל שצריך לעשות בדחיפות מתיחת פנים ל... בית.
|
|