13/11/2024
סמינר הקיבוצים - מכללות ואוניברסיטאות
סמינר הקיבוצים - מכללות ואוניברסיטאות
סמינר הקיבוצים - מכללות ואוניברסיטאות
סמינר הקיבוצים - מכללות ואוניברסיטאות

משתלם להשתלם - כל תלמיד יכול במתמטיקה להתקדם!



                                                       משתלם להשתלם 
                                        כל תלמיד יכול במתמטיקה להתקדם!

מתוך כוונה לקדם את ההישגים המתמטיים בישראל בכלל ובכיתות היסוד בפרט, שמה לה 'משתלם' מטרה ליצור חווית הצלחה אצל הלומדים, כך שהם יוכלו ללמוד וגם לדעת מתמטיקה.
זאת על ידי לימוד אמיתי מתוך הבנה וידיעה עד לכדי חיבוב המקצוע ע"י התלמידים.
גישת 'משתלם' מפתחת ומטפחת 'כישורי לומד' בהתאם לדרישות משרד החינוך תוך התייחסות לשונות בין התלמידים – המתקשה, הבינוני והמתקדם.

גישת 'משתלם' מתבססת על עקרונות דידקטיים הכוללים: תובנה חשבונית ותובנה גיאומטרית, שליטה במיומנויות מתמטיות, פתרון שאלות מילוליות, התמודדות עם משימות חקר, ייצוג מצבים בעזרת המחשות ובייצוג מתמטי, הבנת תכונות וקשרים בין המושגים, והכרת השפה המתמטית ושימוש נכון בה.
ליישום הגישה בהצלחה מלאה פיתחה 'משתלם' סידרת ספרי לימוד ספיראלית מוכנות לכיתה א' ועד לכיתה ו' זאת בהתאמה מלאה לדרישות משרד החינוך.
בנוסף לספרים וחוברות העבודה נעזרים התלמידים במארזים הכוללים אמצעים ואביזרי המחשה התואמים לפרקי הלימוד וכן 'קיר פעיל' שהוא למעשה פינה מתמטית ייחודית בכיתת הלימוד בה עושים התלמידים שימוש והמחשה למושגים הנלמדים..

לצוות המורים פותחו מארזי לכיתה ובהם אביזרים מוכנים לכל שיעור ושיעור. כמו גם מדריך למורה לכל ספר וספר ותקליטורי הערכה בהם ערוכים בחינות החומר בהתאמה לתלמידים המתקדמים, בינוניים ומתקשים.
העבודה בכיתות הלימוד מבוססת על קבוצות הטרוגניות כאשר בשלב הראשוני של השיעור המורה מציג את הנושא ומראה תכונות קריטיות של המושג הנלמד. שלב זה מכונה 'מבט'.

השלב השני הוא 'עבודה בקבוצות' בו מבצעים התלמידים דיון בינם לבין עצמם, מצדיקים ומנמקים את עמדותיהם.
בשלב השלישי 'פעילות המורה' מבצע המורה קישור והעמקה של החומר הנלמד, והקניה שיטתית ומורחבת של יחידת הלימוד תוך מתן חיזוק לעבודה שנעשתה בפעילות הקבוצתית.
השלב הבא הוא 'למידה יחידנית' שהוא למעשה תרגול של החומר הנלמד במטרה לבססו ולהעמיק בו. בחלק זה של השיעור ניתן למצוא משימות המיועדות לאוכלוסיות שונות של תלמידים.
וכמובן 'שיעורי בית' בהן ניתנות משימות המיועדות לתרגול של החומר הנלמד, משימות אלו מסווגות לרמות שונות ומיועדות לביצוע בבית.
הצלחת התלמידים באמצעות גישת 'משתלם' האיצו את הפיתוח בספרי גיאומטריה שהתווספו אל ספירלת הספרים של 'משתלם'. ההצלחה הביאה את 'משתלם לתרגם את מרבית החומר הלימודי לשפה הערבית ובכך להביא לשיפור משמעותי ואמיתי גם לתלמידי היסודי במגזר הערבי.

ציוני מבחני המיצג לשנת תשס"ו הוכיחו באופן חד וברור את הצלחת גישת 'משתלם' בתחום המתמטי בקרב כיתות היסוד. על מה שנותר הוא לראות מה פרי הפיתוח הבא של 'משתלם' ומה ההישגים החדשים אותם יציגו.



                                                    

שלח דואר
הראה טלפון
שם איש קשר: אברהם
כתובת האתר: http://www.mishtalem.com/

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך