9/12/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

-ינשוף הכל חי

  

ינשוף הכל חי

חיות זה בטבע שלנו

חברת ינשוף פועלת משנת 1995 בהפעלת תוכניות העשרה לבתי ספר וגנים בתחומי הטבע, בעלי החיים איכות הסביבה וחברה.


חזון:
מטרתנו העליונה הינה פיתוח הילד באמצעות בעלי החיים, הפיכתם לחלק בלתי ניפרד מחיינו וחינוך לאהבת הארץ ושמירת הטבע והסביבה.
                 

הצוות שלנו: 
להנהלת החברה, לרכזי ההדרכה והפיתוח ניסיון נרחב ורקע מקצועי רב- תחומי ומעל הכל: מוטיבציה מרובה ותחושת שליחות....אנו מאמינים כי המדריכים בחברתנו הינם הגורם העיקרי בהשגת המטרות המשותפות ועל כן הוא נבחר בקפדנות יתרה. המדריכים שלנו אחראים, מסורים, בעלי גישה חינוכית, בעלי יכולות תקשורת בין אישית עם ילדים ומבוגרים כאחד וכמובן בעלי ידע נרחב בתחומי הטבע השונים.

כלל המדריכים מחויבים בהשתלמויות מקצועיות שוטפות הן בהיבטים החינוכיים והן בהיבטים התפתחותיים.



יעד חינוכי:

היעד החינוכי של ינשוף הכל חי, הינו להעביר את תוכניות הפיתוח ברמה מקצועית גבוהה, ביצירתיות ובחדשנות, תוך עדכון ושיפור מתמיד של תכני הלימוד, שיטות  ההוראה והדידקטיקה.


דרכי פעולה:

אנו מאמינים בשיתוף התלמידים בתהליך הלמידה והחוויה ועל כן אנו מקפידים על יצירת דינמיקה רגשית וחברתית במפגשים השונים באמצעות כלים מתודיים מגוונים: משחק, יצירה, הפעלת הדמיון, חקר, שאילת שאלות ועוד...

 

 

 


מבין לקוחותינו: 
 
אנו פועלים במגוון מסגרות כגון: גני ילדים ופעוטונים, בתי ספר יסודיים, מוסדות לחינוך מיוחד, הוסטלים, בתי אבות ועוד. בין לקוחותינו: מוסדות של משרד החינוך, תוכנית קרב, מיל"ת, עיריות, מתנס"ים, מחלקות רווחה, עמותות כגון אקים וניצן ועוד רבים נוספים....

 

 

לחברה קיימות תוכניות לשכבות בית הספר השונות בהתאמה לגיל ולשלב ההתפתחותי

התוכניות עוסקות בשלושה תחומים עיקריים:

 

 

א.      "ינשוף חוקר" (לכיתות ג,ד): פיתוח מיומנויות החקר והלמידה העצמאית.
גידול בעלי חיים בפינת החי בבית הספר. ביצוע תהליכי חקר אודות בעלי החיים ותנאי מחייתם: בחירת נושא, ניסוח שאלת חקר, העמדת ניסוי וניתוח תוצאותיו, חיזוק מיומנויות עיבוד מידע ועוד...

 

  

ב. "תקשורת בין ינשופים" (לכיתות א.ב): שיכלול מיומנויות תקשורת חברתית ורכישת כלים להתמודדות בסיטואציות חברתיות עם הכניסה לבית הספר.

באמצעות עבודה קבוצתית  ואינטראקציה עם בעלי החיים נלמד לקבל את הפרט והשונה בקבוצה, להתמודד עם קונפליקטים קבוצתיים ועם התנהגויות אלימות תוך כדי פיתוח שפה מגשרת משותפת. 

 

 

ג. " אני ינשוף" (לכיתות ג-ד): פיתוח מודעות עצמית, וחיזוק האני.

במהלך המפגשים עם בעלי החיים והטיפול בהם, נעורר את הילדים לבחירה, ביטוי רצונות וצרכים, משאלות וחששות.

 

 

 

 

"ילד ירוק"- תוכנית אקולוגיה ואיכות סביבה בדגש בעלי חיים.

אנו לומדים דרך העיניים של בעלי החיים!!!

דרך התכנית נפשט מושגים ותהליכים אקולוגיים מורכבים. הרעיון להכיר לילדים חיי שיגרה עם מודעות אקולוגית גבוהה. הכרה שאיכות הסביבה הקרובה והרחוקה תלויה בנו באופן פעיל.

שילוב מדע החי, היכרות מקרוב עם מגוון רחב של בע"ח ועם סביבת מחייתם,

 כחלק בלתי נפרד מנושא שמירת הסביבה, יתרום להגדלת תחושת  ההזדהות האישית של הילדים ויקרב אותם באופן פעיל אל הנושא.


התוכנית בנויה על פי פרקים.
בסיום כל פרק
הילדים מפיקים  פרויקט.

 

נושא אחד לדוגמא:

מים בישראל, זיהום נחלים ושיקומם

1.לאן נעלמו הצפרדעים?

2. להציל את חיות המים- זיהום נחלים.

3. מים, מים- מה קרה למים? שאלות ותשובות על מי השתייה.

פרויקט מסכם:  הכנת כרזות מקוריות הקוראות לשמירה וחיסכון במים.


ים וחופים

  1. המאבק על החופים בישראל.
  2. חוף עירוני.
  3. צבי הים בסכנת הכחדה- פעילות בליווי שקופיות.

פרויקט מסכם:

  1. סיור חוף: בעלי- חיים בחוף הים.
  2. השתתפות במבצע הצלת צבי הים- שיחרור צבונים אל המים בלילה- פעילות עם הורים.
  3. בתי ספר הנמצאים בסמוך לחוף ים : מבצע ניקיון של החוף. איסוף פסולת. ניתן לפסל פסלים סביבתים מהפסולת שנמצאה ולהקימם לתצוגה עם שלטי הסבר בחוף עצמו.
  4. בניית ארמונות חול בחוף הים.
  5. סיור בנושא מצב המים בבתי גידול לחים.

 

"דרך הטבע"- בעלי חיים, טבע  ואיכות הסביבה.

הטבע סביבנו הוא שלנו ובאחריותנו. אין מלבדנו לשמור עליו, לטפח ולדאוג לו.

"דרך הטבע"- הינה תפיסה כי האדם הינו חלק בלתי נפרד מהטבע ולהפך, גדל בו ומשפיע עליו כמו כל אורגניזם אחר ואף יותר.

 

"דרך הטבע" נכתבה מתוך אמונה כי הקניית מודעות לנושאי הטבע ואיכות הסביבה צריכה להתחיל כבר בגיל הגן.

 

תוכנית "דרך הטבע " משלבת שלושה אספקטים עיקריים : בעלי חיים, טבע, ואיכות הסביבה. ומטרתה העיקרית הינה יצירת אקלים וסביבה ירוקה וטבעית עבור בעלי חיים וטבע שיגיעו לחצר בית הספר, דרך עשייה ואקטיביזם של הילדים.

 

דוגמא לנושא "העופות" והתהליך המתקיים במפגשים:

  1. היכרות עם עולם העופות- מפגש עם התוכי ומאפייניו.
  2. סיור בסביבת בית הספר והחצר- והגדרת ציפורי הסביבה.
  3. הכנת מגדיר ציפורי הסביבה  לילדי בית הספר.
  4. יצירת פינת ציפורים בבית הספר.
  5. בניית תאי האכלה מחומרים ממוחזרים.
  6. בניית שקתות מים לציפורים שיגיעו לסביבה.
  7. יצירת סביבה טבעית לציפורים על מנת שיתקרבו וישהו בחצר בית הספר.


שלח דואר

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך