26/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

חיבורים עמנואל לאור - העצמת מורים, גיבוש צוות








סדנה למורים ולאנשי צוות הוראה לגיבוש, להתחדשות ולהעצמה תוך מתן כלים לשיפור התקשורת הבין-אישית 
                          

 

חיבורים מציעה לכם סדנה בת 3 מפגשים המוכרת לגמול.

אנחנו נוטים לחשוב על חינוך במונחים של תוצאות מדידות.

אבל חינוך הוא בראש וראשונה בנייה של מערכת יחסים.

כיצד ניתן לייצר, בתוך ביה"ס ובצוות המורים – אקלים בית ספרי מיטבי,

אקלים כזה שיאפשר ויזמן פתיחות וכבוד ואמון כבסיס למערכת יחסים בריאה ?  

אחד מן התפקידים החשובים יותר שלנו כמורים, כמחנכים וכהורים הוא לשמש

מראה נאמנה המשקפת את הילד ונותנת מענה לאחד מן הצרכים העמוקים ביותר

שלנו - הידיעה שרואים אותנו, מבינים ומעריכים אותנו כפי שאנחנו, באמת.

הסדנה נותנת דרכי התבוננות וכלים לשפר את יכולתנו להיות מראה כזו.

 

המפגשים טבולים בהומור ובתיאטרון ויוצרים חוויה מרתקת, מעצימה ומהנה !

 

 

הסדנה  נערכת  בהנחיית  עמנואל  לאור –  מומחה  לשפת  הגוף, מרצה  ומנחה  סדנאות  מזה  16  שנים  בתחום  ההתפתחות  האישית  והתקשורת  הבין-אישית.

בשנים  האחרונות  מרבה  עמנואל  לעבוד  עם  ובתוך מערכת החינוך.
עמנואל  למד  משחק  בניו-יורק  ובאוניברסיטת תל-אביב, שיחק  בתיאטרון  לילדים  ולנוער  של  אורנה  פורת והשתלם  בפסיכודרמה. הינו  מספר  סיפורים  מומלץ  ע"  אומנות  לעם; מטפל  מוסמך  בשיטה "מודעות  דרך  הגוף".

מלמד  במכללת  מדיסין התפתחות  אישית, במכללת  בית ברל, במכון  הבינלאומי  למנהיגות, במפעל  להכשרת  ילדי  ישראל .

במגזר  העיסקי – הדרכות  והכשרות  בחברות כמו  YES,פרטנר, אלבריון, מלונות פתאל, בנק  דיסקונט, ועוד.
ובמגזר  הציבורי - בגופים  כמו  רפאל, משרד  הביטחון, ההסתדרות, משרד  החינוך, קופת-חולים  כללית, הבטוח הלאומי  ועוד.

 
תוכן המפגשים :

 

המפגש הראשון : שפת הגוף

 

תשומת לב והבנה של שפת הגוף מעצימה אותך כמורה וכאדם !

כיצד להבין ולהתקרב לילד עם אמפטיה וחיבור רגשי,

תוך שימוש בשפת הגוף כמפתח.

מה אני "משדר" לילדים כמורה ?

מה הן נקודות העצמה הייחודיות לך? ומה ניתן לשפר, וכיצד ?

המשוב האישי וחשיבותו בבנייה של אמון ובחיזוק הדימוי העצמי.

 

המפגש השני :  הקשבה

 

הקשבה מחייבת קשב,קודם כל לעצמך. 

נאפשר לעצמנו להיות יותר ולחשוב פחות וגם להגיב ממקום שלא תמיד יודע,

וגם ליהנות מכל החגיגה ! נחפש מהי עבורנו הכלה וקבלה...

המפגש כולל תהליך של דמיון מודרך.

 

המפגש השלישי : תקשורת בין-אישית

 

גיבוש הצוות דרך הפעלה ותרגילי תקשורת פשוטים,

יצירה של אווירה פתוחה, מאפשרת ומקבלת.

אימון בנתינה ובקבלה של משוב מעצים.

סימולציות של מצבים בעייתיים וטעונים בין מורה לתלמיד

ובין מורה להורה. כיצד ניתן להפוך את שדה הקרב לשדה של קרבה !

 

* ניתן להזמין גם מפגש בודד.

 

פרזנטציה והעצמה אישית

כיצד אתה "עובר" לאחר ?

מה הן נקודות העוצמה והתורפה שלך ?

כיצד להעביר מסר בצורה ברורה, אפקטיבית ומרתקת .

השימוש בקול , באינטונציה , בפנים ובגוף.

מה לעשות עם הידים ?

הקוטב הסמכותי והקוטב האמפטי בתקשורת –

וכיצד לפתח ולנצל אותם לצרכיך .

איך להישאר נינוח , טבעי וזורם במצבים המלחיצים ביותר.

כיצד "לכבוש" קהל . גם הביקורתי ביותר .

כיצד ליצור קשב ; כיצד לשנות אוירה , ועוד .

 

ידע , כלים , חוויה והנאה , תוך למידה שנותנת תוצאות !

 

כולל , כמובן , אימון אישי מול קבוצה .

 

Presentation

To present – להציג, להגיש

To be in the present – להיות בהווה

To be in the present at ion

להיות ברגע ההווה, טעון ביונים, כלומר מלא באנרגיה, בנוכחות.

    

אחד מן הצרכים העמוקים ביותר שלנו כבני אדם זהו הצורך להביא את עצמנו לידי ביטוי.

צורך אחר, ולא פחות חשוב, הוא שיראו אותנו, יראו אותנו כפי שאנחנו באמת.

ואם צריך ראיות לכך די שנראה את התורים הבלתי נגמרים ל"כוכב נולד" ולתוכניות הריאליטי כדי להיווכח עד כמה זה נכון.

מאידך, אחד מן הפחדים העמוקים ביותר שלנו הוא פחד קהל.

הפחד מפני "מה יגידו", איך אני אראה בעיני אחרים.

אם כן, בבואנו להציג פרויקט, קמפיין או מוצר חדש בפני לקוחות או בבואנו לנהל ישיבה כמנהלים צעירים, אנחנו ניצבים מול הדחף והפחד.

הדחף – לבוא לידי ביטוי, להראות במיטבנו ולהצליח.

והפחד – מכישלון, ביקורת או בושה.

ובדיוק בגלל שהמצב הזה של עבודה מול קהל או קבוצה מזמן את שני אלה אני כל כך אוהב לעסוק בתחום. אני מנחה סדנאות פרזנטציה ומאמן אנשים, כמומחה בשפת הגוף, ב – 15 השנים האחרונות. אני מתבונן, מוקסם, שוב ושוב, בראותי את המאבק ואת האומץ, וכיצד, כאשר האתגר והאפשרות ניתנים, אנשים

הם תמיד הרבה הרבה יותר ממה שנדמה – להם וגם לי. הדרך היחידה להתגבר על פחד קהל היא להיות שם, כלומר – להתאמן במצב. ועם העזרה וההכוונה הנכונים, באקולוגיה "רואה" ותומכת – הביטחון גדל והפחד קטן. כאשר אדם מרגיש שרואים אותו כפי שהוא באמת, והוא מקבל משוב על נקודות התורפה שלו וגם על העצמה והמיוחד שבו, קורה מעין תהליך אלכימי פלאי.

מעבר לכך, אולי המפתח החשוב ביותר להצלחה בפרזנטציה טמון במילה עצמה.

Present – כלומר, להיות בהווה, ברגע הזה. להיות "נוכח" ברגע, ללא סטרס וביקורת עצמית משתקת.

השאיפה שלנו היא להעצים את החופש והביטחון העצמי ולהקטין את הקול הביקורתי העורבני (כמו עורב) שבנו. וכאשר אדם מצליח להזיז הצידה את הרעשים הרבים שממלאים אותו יכולה להיכנס פנימה גם "נוכחות" – …"presence"

כן, אני יודע שזה אולי נשמע כמעט בלתי אפשרי.

אבל עם התמיכה וההכוונה המקצועית הנכונה, שמתמקדת ביכולות האישיות הספציפיות של האדם ובעיקר בחוזקותיו– זה אכן קורה !

אדם, הרוצה להתמודד עם אתגר הפרזנטציה ולהצליח בו, כשהוא מתאמן על כך דווקא מול אנשים, קבוצה אשר יכולה לשמש כעדות וכמראה נאמנה, יכול לפגוש את עצמו עם שקט וחופש ועוצמה שהוא לא ידע שהם אפשריים עבורו. הכלים העומדים לרשותו במפגש כזה: אימון בשפת גוף, שימוש בדמיון מודרך, תרגילי ספונטניות ושחרור, ועוד.

וכמובן, יש הרבה מאוד רווחים במסע הזה, מעבר להצלחה בפרזנטציה...

ואולי החשוב שבהם- ראייה עצמית חדשה וכלים להעצמה אישית, לווא דווקא מול קהל.




מלחץ  לזרימה

סדנה להפחתת מתח, לחץ ושחיקה – סדנה לרווחה פנימית !

 

מתח ושחיקה הם האויב הבריאותי מס' 1 היום בעולם המערבי.

בנוסף הם פוגמים באיכות חיינו ובתפקוד שלנו בבית ובעבודה.

סטרס מכווץ אותנו פיסית וגם רגשית ומנטלית. רמת היצירתיות והיכולת שלנו להתמודד בצורה אפקטיבית ונבונה יורדת ככל שהסטרס שלנו עולה.

זרימה זהו המצב הנפלא שבו אנחנו בחיבור מלא ועצמתי עם מה ועם מי שאנחנו נמצאים.

בסדנה זו נלמד כיצד לייצר את הערנות המלאה והנינוחה שנדרשת כדי להיות בזרימה.

כמנהל עליך ללמוד כיצד ליצור ולשמר את האיזון בין "משימות לביצוע"  לבין עשייה ללא דחק ולחץ...

כיצד לאפשר וליצור אווירת – עבודה אופטימית ו"יוצרת-מציאות" וגם נעימה ומהנה.

כיצד ליצור אמון ושיתוף-פעולה במקום של מתחים ותחרות.

מטרת הסדנה : 
לתת חוויה של רווחה פנימית מאפשרת, משחררת ומהנה !

לספק כלים לפריקה וניקוי ברמה הפיסית, הרגשית והמנטלית

לתת כלים להרפיה (כולל נשימה)

ללמוד כיצד לייצר יותר שקט וקשב במערכת (כולל דמיון מודרך)

לתת כלים לחשיבה ולגישה מעצימה, פרואקטיבית !

הסדנה תכלול : 4 נוגדני- סטרס מנצחים :

1. פריקה ושחרור (כולל צחוק כמובן).

2. הקשבה ותשומת לב (בכמה רמות, כולל דמיון מודרך).

3. תקשורת כנה וחיובית.

4. משחק והומור להפחתת מתחים, לשיפור התקשורת הבינאישית ולחיבור ליצירתיות.

 

סימולציות של מצבים טעוני-מתח מהעבודה.

כלים ברמה היום - יומית להפגת מתח ולתקשורת חיובית ומקדמת.


מה תקבל מהסדנה :

עם פחות ולחץ התוצאות הרצויות מתקבלות, והרבה יותר,

בנועם, בכיף ובקלות. הקשר עם אחרים נהיה נינוח, וכך גם עם עצמך...

+ תובנות חשובות, כלים מעשיים ומילוי דלק כמו שרק חופשה

נפלאה עושה לנו ! (לעתים).

על המנחה :

עמנואל לאור

מנכ"ל "חיבורים". מנחה תהליכי מודעות והתפתחות אישית, מומחה בשפת הגוף.

עם ניסיון של 16 שנים, עמנואל מנחה קבוצות התפתחות בבתי ספר

לרפואה משלימה, עובד עם חיל האוויר בקורסים פיקודיים, עם צוותי הוראה

דרך עמותת המורים, מרצה בכיר במכללת הישגים ובמכון הבינלאומי

למנהיגות אשר בבית ברל. מטפל ומאמן בעל הכשרה בפסיכודרמה,

באימון, במודעות באמצעות הגוף, ועוד.  http://www.chiburim.org/



מכתבי  תודה:
  

בי"ס "נירים" בכפר הנוער "נירים"                                                                            אוג', אוק'   2010

סדנת הקשבה ותקשורת בהנחיית עמנואל לאור – המלצה

בית ספר נירים הוא חלק מכפר הנוער "נירים" המשמש ביתם של כשמונים נערים ונערות בסיכון גבוה שזוהי להם ההזדמנות האחרונה לחזור למסלול נורמטיבי.
סגל המורים, הותיקים והחדשים, עובר
הכשרות רבות הקשורות לאוכלוסיית היעד, ההתמודדות בכיתה ועוד ועוד.
בתחילת שנה"ל תשע"א
חיפשנו סדנא מקורית ויצירתית אשר מחד תהייה חדשנית למורים ומאידך תהיה רלוונטית עבורם
בעבודה.
הסדנא שעמנואל לאור העביר אכן ענתה על ציפיותינו.
נקבעו עם עמנואל שתי סדנאות בנות
4 ש' כל אחת. מעבר לכך שהסדנא עצמה מעניינת ומעשירה בתכנים ובכלים לתקשורת ולהקשבה נכונה וטובה יותר, הרי שעמנואל עצמו היה קשוב לצרכי הקבוצה, ערך עימי מספר שיחות לפני העברת הסדנאות והגמיש את עצמו הן בזמנים והן בתכנים. הסדנא קירבה בין אנשי הסגל, אפשרה פתיחות, עוררה עניין והוסיפה דרכי הסתכלות והתמודדות חדשים למורים.

הסדנא מרתקת, מרגשת, מעשירה ומלמדת.


להלן מספר תגובות של המורים:

* "עמנואל מדבר בגובה העיניים. הוא הצליח לעורר עניין ואפילו השאיר טעם של עוד... "


* "החלק הראשון של הסדנא תרם ליצירת אוירה נעימה, מזמנת, הפחית חששות ותרם להעלאת
המודעות והחשיבות של שפת הגוף באינטראקציות בכלל. החלק השני של הסדנא היה הרבה יותר ממוקד לאופי העבודה והרגשתי שהוא מהווה נקודת צמיחה. הסימולציות היו מרתקות בעיניי ואפשרו לי להתבונן ולבדוק עם עצמי סיטואציות, התמודדויות ודרכי עבודה. לדעתי עמנואל מעביר

את הסדנא בדרך שמאפשרת להיחשף. הוא משרה תחושת בטחון ועושה זאת בהומור, ברגישות ובתבונה רבה. תודה על החשיפה לסדנא. "


* "מאוד נהניתי מהסדנאות עם עמנואל, בדרכו שלו הוא מאפשר מקום בטוח להיפתח,

להתקרב ולהירפא."


* "הסדנה הייתה מעניינת מאוד. המנחה אפשר לקבוצה להתנסות בחוויות שונות והתנסויות האלה
קידמו את הקבוצה. הסדנה הסבה את תשומת לבי לדברים שלא חשבתי עליהם קודם."


* "היה בסדנה הזו הרבה יותר ממלים ..."

                                                                                                    בברכה,

                                                                                                    שטיינגרט סימונה

                                                                                                    ס. מנהל בי"ס

 

פריר – נצרת:                                                                                                              17/04/2008

להיות"-מסע משחרר בדמיון מודרך

היה מהמם! מנחה מקצועי ואישי יש לו יחס טוב לאנשים כולם התחברו אליו.

הוא מרצה תוסס, מקרין כוחות חיוביים לקבוצה. משוב צוות: היה מעולה כולנו נהנינו מאוד.

יש כוח לעמנואל.

היה מרתק חידש המון דברים, עבד באופן מעמיק ומגוון. המורים מאוד נהנו והביעו עניין רב.


  
ממ"ד יקיר                                                                                                                      25.8.2010
 
מאוד נהנו! יצא אופטימאלי, מאוד אינטימי. המורים מאוד נהנו.
הצליח לעורר חשיבה והוא ענה בול על הצרכים של תחילת שנה.
רצינו תאכלס וקיבלנו תאכלס ++
 
אוגוסט, 2011
הסדנה של מר עמנואל לאור הייתה חשובה מאד, חווייתית ומעצימה!
בסדנה הוקנו כלים לתקשורת בין אישית המסייעים בידי המורה לעבודה עם הורים, תלמידים ועמיתים,
הושמו דגשים על קריאת שפת הגוף ופענוח האינטונציה ועל אופן השימוש בהם להשגת המטרות החינוכיות.
נושאים אלה הובאו למודעות המורים בצורה מעניינת ובאווירה נעימה עם הרבה הומור. המורים שיתפו
פעולה ברצון רב ובפתיחות רבה.
מומלץ מאד !
אילנה מויאל,
מנהלת בי"ס עוזיאל, קריית שמונה

 

עמנואל שלום,                                                                                                                  22.9.2011        

              

אני נגד בחיל האויר ושמי יאיר קדוש,

עברתי איתך חווית חיים ותובנות מרתקת בשם "מלחץ לזרימה" ונתת לי משוב שגרם לי למנף את יכולותי.

אני רוצה לומר לך שבשום זמן ובשום מקום לא הסתכלתי בכזו כמיהה והיפנוט בבן אדם כמוך, הבאת אותי למקומות שאליהם לא הייתי מגיע לבד, ולמרות שאני סקפטי לענייני אימון אישי והעצמה אישית הצלחת לגרום לי להסתכל בעיניים החודרות לחיוב שלך

ולהתחבר רגע לעצמי לאישיותי ולחוקי האני מאמין שלי.

היה לי הכבוד להיות לך לאוזן קשבת וצמאה לנתינה שלך !!

 אשמח לדבר או להיפגש איתך שוב !

אתה אדם ממכר ומסקרן, ותודה על הזכות לעבור איתך סדנה מדהימה !

מקווה שנמשיך להשתמע, יאיר !

 

שלח דואר
הראה טלפון
שם איש קשר: עמנואל לאור

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך