23/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

מה הן הטעויות הנפוצות באימון כושר אישי?

מי לא מכיר את אימוני הכושר הפופולריים כמו: ריצות, הליכות, קיק בוקסינג, מדרגה, פילאטיס וכו'. התרגילים האלו הם רק חלק מעוד שלל של תרגילי כושר וסוגי אימונים נוספים שמאוד נחשבים בחדרי הכושר. איפה הבעיה? הבעיה היא שבדר"כ מתאמן חדש שלא דרך אף פעם בחדר כושר לפני, מאוד נלהב להתחיל "להזיז את עצמו" ולהתאמן ויכול להפריז במשקלים, בין אם זה אימוני משקולות וכדומה או קריעת רצועות בברכיים אם זה אירובי בעצימות גבוהה וכו'.

למתאמנים כפי שתואר לעיל הדבר יכול להיות סכנה בריאותית ברורה שכן לאורך זמן להתאמן באופן לא מושכל כמו זה עלול לגרום לפציעות חמורות ולהשבתה טוטאלית. חשוב להוסיף שהבעיה אינה האימון עצמו אלא בסוג התרגיל, איך אני עושה אותו, האם אני מפריז במשקל מעל ליכולתי, כמה אינטינסיבי האימון שלי ובאיזה תדירות פר שבוע אני עושה אימונים אלו.

"קוד המשחק" - הדרגה

 

אחד מכללי האצבע החשובים ביותר שזה מגיע לאימון בחדר הכושר הוא הדרגתיות. התעמלות מוסדרת ובהדרגתיות לא רק שתעזור לי להתאקלם לאופי האימונים בצורה בריאה יותר אלא תגרום לי לשיפור הכושר גופני בצורה ניכרת ומניעת פציעות מיותרות שעלולת להשבית אותי לזמן מה. לדוגמא: אם החלטתי בעזרת המאמן בחד"כ לתוכנית שמתאימה ל-3 פעמים בשבוע, אני אמשיך להתאמן רק 3 פעמים בשבוע ולא יותר, לאחר תקופה מסויימת אני אעלה זאת ל-4 פעמים בשבוע וכן הלאה, בדיוק כפי שאנו מחנכים את עצמנו למשמעת כלכלית.

כמה אינטנסיבי האימון שלי?

 

בואו ניקח לדוגמא אימון אירובי: באימון אירובי העומס הנו קצב מהירות הדופק, כלומר ככל שהדופק גבוה יותר כך האימון שלי אינטנסיבי יותר וכך גם עוצמת האימון.

מנגד בואו ניקח אימון אנאירובי: (משקולות, מכונות כוח, מכשירים ותרגילים כנגד משקל גופי וכו') ככל שהמשקלים וההתנגדות שלי גבוהים יותר אזי האימון הופך לאינטנסיבי יותר. שימוש בתרגילים שונים המבוצעים בחזרות של 3-7 במשקלים גבוהים הנם סכנה מוחלטת למתאמנים מתחילים! אלו מתאימים רק למתאמנים מנוסים (מעל 3 שנים לפחות) או ספורטים ומפתחי גוף. למתאמן חדש נמליץ על תרגילים עם חזרות שנעות בין 10 - 13 חזרות עם 8 סטים לשריר גדול ו 4 לשריר קטן. כמובן יש להתייעץ עם המאמן האישי לפני. כל מתאמן הנו שונה מהשני. טיפ למתאמנים מתחילים (ובכלל לא מתאמן שמעוניין לראות תוצאות בדרך הנכונה והבטוחה) הוא שכדאי לשכור מאמן כושר אישי שיתלווה אלייך באימונים הראשונים שלך בחדר הכושר וזאת על מנת שתבטיח לעצמך שאתה עובד בצורה הנכונה, אוכל נכון וישן נכון. תוכלו למצוא מספר מאמני כושר אישיים, אחד מהם הוא מאמן כושר אישי פרסונל טריינרס אשר מגיע עד אלייך לאימון אישי ומקצועי.

מה חשוב לדעת על משך האימון?

 

אנו לא ממליצים לבצע אימון ממושך שהוא מעל כ20 דקות למתאמן המתחיל באירובי וכ- 30 דקות באנאירובי. הסיבה היא שאימון שהוא מעל טווחי זמן אלו למתחילים, עלול להפעיל לחצים ועומסים המשפעים לרעה על מערכות הגוף השונות. עם הזמן ככל שנשתפשף עם האימונים שלנו נוכל לעלות את קצב האימון ואת אורכו.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך