20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

בשנת הלימודים הקרובה ודאו שבבית ספרכם מתקיימת פעילות של עמותת דרייב! למה?! מיד תבינו בשורות הבאות


בשנת הלימודים הקרובה ודאו שבבית ספרכם מתקיימת פעילות של עמותת דרייב! למה?! מיד תבינו בשורות הבאות:

בעקבות ההצלחה הגדולה, את שנת הלימודים הקרובה עמותת דרייב מתכוונת להרחיב לשמונה ערים נוספות, עם 25 מאמנים נוספים ומנוסים שהצטרפו לנבחרת המומחים שלה, אם היינו צריכים לסכם בשני משפטים: מדובר על "קבוצת קוסמים" בעלת שיטה ייחודית שגורמת למוטיבציה לפגוש את הפוטנציאל ולהצליח לעשות דברים שלא האמנו שאנחנו בכלל מסוגלים!


בשעה שמרבית מוסדות החינוך מרבים לעסוק בטיפוח ההישגים הלימודיים ובחינוך לערכים מוסיפה עמותת דרייב מרכיב חיוני נוסף והכרחי למשולש החינוכי: טיפוח וחיזוק הפוטנציאל האישי והלימודי של כל תלמידה ותלמיד על ידי אמצעים חדשניים שהוכיחו עצמם כמתודולוגיות מובילות ומבוססות הצלחה מעולם העסקים והאימון.


בדרייב כבר הוכיחו  שטיפוח היכולות האישיות של התלמידים ופיתוח האמון במסוגלותם האישית, מביא לתוצאות שהמערכת והתלמידים כבר לא האמינו שהן אפשריות.


חזון העמותה הוא לעורר בבני נוער ובסביבתם השראה המניעה לעשייה איכותית ומקדמת להשגת הצלחות באמצעות כלים מוכחים מעולם העסקים והאימון.


עמותת דרייב בשיתוף מומחים מתחומי הפסיכולוגיה, חינוך עסקים ואימון, פיתחה שיטה ייחודית המובילה להצלחה במכלול מעגלי החיים - שיטה המעוררת השראה, תעוזה ועשייה חסרת תקדים.


"דרייב" הינה ארגון א-פוליטי ללא כוונות רווח, אשר הוקם בשנת 2010 במטרה לאפשר ולהעניק לבני נוער,
להורים ולאנשי חינוך כלים ומתודולוגיות, שהוכחו כמחוללי הצלחה בעולם העסקי והאימוני. אחת ממטרות העמותה היא לשלב את פעילותה הייחודית כמרכיב קבע בעבודה החינוכית המתקיימת בכל מוסדות החינוך העל יסודיים ועם הזמן גם במוסדות החינוך היסודיים.


ארבעת המטרות המרכזיות של העמותה הינן
: להוביל לפריצת דרך משמעותית בגישה שתשפיע על איכות חייהם וסביבתם של בני הנוער; לעורר השראה ותעוזה, שיובילו לעשייה מקדמת ומעצימה בקרב בני נוער, אנשי חינוך והורים; להיות מרכיב קבע בפעילות המשלימה לעשייה החינוכית המקובלת בבתי הספר; וכן לתרום לחוסנה של החברה בישראל מתוך שיפור איכות העשייה החינוכית ומעמדה בחברה.


העקרונות המנחים המרכזיים של העמותה הינם
: שכל בני הנוער ראויים למימוש הפוטנציאל הטמון בכל אחד מהם, ללא עדיפות למוצא, מקום מגורים או מצב כלכלי-חברתי, שאפשר להחליף הרגלים מעכבים, להוביל לחוויות הצלחה, ובכך להשפיע על דימוי וביטחון עצמי, ועל הישגים בכל תחום. כמו כן, שאפשר להצליח ולהצטיין גם במקומות שנראים אבודים או קשים וכן שהטמעת כלים ומיומנויות שהוכחו כמקדמי הצלחה בעולם העסקי והאימוני, מובילים להצלחה מהירה ומשמעותית בלימודים ובמכלול מעגלי החיים.


ייחודיות שיטת "דרייב" מתבטאת במספר אופנים. ראשית, ההתמקדות בנער/ה, בסגל ההוראה ובמטרותיהם האישיות. שנית, התהליך מהיר ומעשי וניתן לראות תוצאות תוך שבועות עד חודשים ספורים.שלישית, העצמה והנעת הנער/ה וסגל ההוראה יחד עם ההורים והמנהלים לאורך כל התהליך וכחלק מתפיסת השותפות. רביעית, הקניית "ארגז כלים" יישומי להצלחה בלימודים ובמכלול תחומי החיים. חמישית, פרופיל ורמת מקצועיות המאמנים גבוהים במיוחד. שישית, שיטה/שפה חינוכית חדשנית המשלימה את תכניות הלימוד הקיימות בבתי הספר/ארגון. שביעית, שימוש בטכניקות, תפיסות/גישות, כלים ומודלים מוכחים מעולם העסקים והאימון. ושמינית, השיטה הוכחה כבר כמעוררת השראה, ומניעה לעשייה מידית בכל תחום גם הלימודי.


שיטת דרייב מיושמת בימים אלה בקרב גילאי 12-17 ומועברת כסדנא של 12 מפגשים, אחת לשבוע, כחלק ממערכת השעות יחד עם מחנך/ת הכיתה. נוסף לכך, מקיימת דרייב מפגש מקדים עם הורי התלמידים כחלק מתפישת השותפות ורתימת ההורים לתהליך ופגישה נוספת לאחר שנה כחלק מתחזוקת תוצאות התהליך ושימורם לאורך זמן. השיטה מבוססת על הנחיה ועל אימון קבוצתי, כך שלמעשה כל משתתפי התוכנית עוברים תהליך אימוני ממוקד ומעשי ביותר. 


שיטת דרייב משפיעה באופן בולט על בני הנוער הלוקחים חלק בתהליך. השיטה מאפשרת תחושת שייכות, מסוגלות וחופש בחירה. מעודדת יצירתיות, אחריות ואתגר אישי ומגבירה את תחושת המשמעות. בנוסף, מחזקת השיטה את הביטחון ואת הדימוי העצמי ומביאה לשיפור הישגים נרחב בכל מישורי החיים, מעבר לתחום הלימודי. השיטה גם תורמת לשינוי הגישה ולשיפור איכות התקשורת הבינאישית, מפתחת כישורים חברתיים ומעודדת מצוינות, העזה ועשייה. היא מטמיעה  כלים יישומיים לניהול זמן ותעדוף נכון, ומקנה מודלים להשגת המטרות החשובות לשליטה עצמית ומיקוד. מעבר לכך, השיטה עשויה לתרום אף לצמצום  נגע הסמים, האלכוהול, השוטטות וההתפרצויות האלימות לסוגיהן. 


דרייב פונה לא רק לבני הנוער, כאמור, אלא גם לאנשי חינוך ומנהלים וכן למנהיגים בארגונים שונים. השיטה מסייעת לכל אלו לחזק את תחושת הסיפוק, המשמעות וההערכה לתפקידם כמורים, כאנשי חינוך וכמחוללי שינוי מהותי. ובנוסף היא מסייעת להם בחיזוק מעמדם המקצועי. השיטה


מאפשרת לאנשי החינוך התמודדות עם חסמי השגיות של בני הנוער והסגל באמצעות מיומנות תקשורת מקדמת ומעצימה. השיטה מקנה כלים יצירתיים ומוכחים לחוויית לימוד מדרבנת ומעוררת השראה בקבוצה, בכיתה ובכלל. היא אף מאפשרת פיתוח מיומנויות לתקשורת איכותית, לניהול זמן, לניהול אפקטיבי של קבוצה ולעמידה במצבי לחץ משתנים בתנאים שאינם אופטימאליים. השיטה מעניקה כלים להצלחה בעבודה לאורך שנים, לצמצום רמת השחיקה ולהעלאת ה"דרייב" בעשייה.

 

מייסדי עמותת דרייב הינם אנשי חזון חברתי-ערכי, בעלי רקע וניסיון רב בניהול בכיר במגזר העסקי, הציבורי, האקדמי, הביטחוני, במערכות החינוך השונות ובמגזר השלישי.


אנשי דרייב רואים את החינוך בכלל ואת בני הנוער בפרט כנושא החשוב ביותר להשקעה.


ליצירת קשר ולקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות ישירות לעדי כהן-לוי, מייסדת ומנכ"לית עמותת דרייב בפרטי יצירת הקשר הנמצאים בתחתית העמוד.

 

  

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך