18/10/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

גומא - המרכז הישראלי לגישור ואימון



גומא - המרכז הישראלי לגישור ואימון
 הגוף המוביל והגדול בישראל להכשרת מקצועות הגישור והאימון.

גומא הוקמה בשנת 1997 על ידי יוסי צור מתוך הרצון ליצור אלטרנטיבה לפתרון מחלוקות וסכסוכים שלא בדרך המשפטית. בתהליך רכישת הגישור כמקצוע, רוכשים התלמידים בגומא לא רק מקצוע אלא גם כלים לשיפור מיומנויות בין-אישיות שונות.

לאור נסיונה הרב של גומא בתחום ההדרכה, החלטנו לרתום את יכולותינו המוכחות בתחום הקניית מיומנויות ורכישת מקצוע חדש גם לתחום האימון. ההתרחבות לתחום האימון החלה יחד עם  תהליך להכנסת שותף חדש לגומא. שרון רנדליך מנכ"ל גומא ומאמנת אישית. בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני במדעי ההתנהגות והניהול. בוגרת קורס אימון בסיסי וקורס הכשרת מאמנים של גומא. בעלת ניסיון של חמש שנים כמטפלת ומנחת קבוצות לנוער במצוקה, בעלת ניסיון של חמש שנים כיועצת ארגונית. 
.

בגומא, אנו מאמינים בזכות ובאפשרות שיש לכל אחד מאיתנו לקחת חלק גדול יותר בניהול חייו, לקראת מפגש עם הדברים שחשובים לו באמת.
לכן מצאנו כי תחום האימון משתלב בתפיסת העולם הגישורית ושילבנו בתחומי ההתמחות שלנו גם את בית הספר לאימון אשר מאפשר למשתתפים בקורסים לחוות את החוויה האימונית, להתנסות בפריצות דרך ולהכשיר עצמם כמאמנים.


 
הגישור בארגון החינוכי:

הגישור בחינוך הפורמלי הוא תהליך הוליסטי מערכתי המשלב בתוכו את כל גורמי הארגון החינוכי, צוות הנהלה, צוות הוראה, הורים ותלמידים.לתוכנית הגישור השפעה בארבעה מימדים עיקריים:

1. שינוי בתהליכי חשיבה ותפיסה והתמודדות עם קונפליקטים;
2. העצמת צוותי חינוך ע"י הקניית כלים גישוריים בעבודתם היומיומית;
3. הקמת מנגנון גישור בית ספרי ויישוב קונפליקטים באמצעות הליך גישור;
4. הטמעת הגישור כחלק מתרבות הארגון החינוכי;

מטרות:

להעביר את האחריות ליישוב סכסוכים מן המורים אל התלמידים.
לאפשר לתלמידים מסגרת ליישוב סכסוכים בדרך של הידברות וללא אלימות. 
לטפח כבוד ולגיטימציה לתחושות וצרכי האחר. 
לטפח הקשבה לנקודת הראות של הצד השני. 
לשפר את התקשורת בין התלמידים. 
לחזק את האחריות, המעורבות, ותחושת היכולת והערך העצמי של התלמידים. 
לפתח אקלים דמוקרטי בביה"ס ע"י יתר איזון בחלוקת הכוח בין מורים לתלמידים.

יעדי ההכשרה:

המשתתפים (מורים, הנהלה, תלמידים, הורים, והקהילה הרחבה) יעבדו על התפיסות שלהם, על עמדותיהם, ועל האופן בו הם מתמודדים עם קונפליקטים, ויפתחו אפשרויות חדשות לשינוי עמדות ודרכי התייחסות חדשות.

המטרה היא לאפשר למשתתפים לרכוש כלים ומיומנויות גישור הנדרשים בעבודתם היומיומית וללמדם את הליך הגישור על שלביו, להנחות את המשתתפים בשימוש בכלים אלה בעבודתם, ולהכין את המשתתפים לקראת יישום הליך הגישור במסגרת בית הספר.

תכנית ההכשרה:

ההכשרה מיועדת לכל הגורמים שבארגון החינוכי ומותאמת לכל ארגון בהתאם לצרכיו הייחודיים. ניסיון קודם בחינוך:

בתחום החינוך העבירה גומא עד כה עשרות קורסים וסדנאות בבתי ספר, למורים, להורים, לתלמידים בגילאים מיסודי ועד תיכון וכן העביר קורסים וסדנאות לפסיכולוגים חינוכיים וליועצים חינוכיים.

קורסי גישור למורים ולתלמידים בחינוך הפורמלי (בתי ספר, פנימיות וכדומה);
קורסי גישור לנוער בחינוך הבלתי פורמלי (תנועות נוער וכדומה);
הקמת מנגנוני גישור בקרב בני הנוער (בבתי הספר, תנועות הנוער והארגונים השונים);
ליווי (supervision) פעילות הגישור והדרכת המגשרים הצעירים בפעילותם.
תנאים להצלחת תכנית הגישור במערכת החינוך:

1. מחויבות ומעורבות של כל גורמי ביה"ס: הנהלה, מורים, הורים ותלמידים, לקדם את הליך הגישור בארגון החינוכי.
2. צוות מרכז מביה"ס שיוביל ויקדם את התכנית בביה"ס.
3. הכשרה מקצועית ע"י מנחים מקצועיים ומיומנים.
4. מערך ליווי ותמיכה מקצועית של מנגנון הגישור הבית ספרי עם סיום ההכשרה ע"י הגוף המכשיר, עפ"י הצרכים של הארגון החינוכי.

תפוקות: לאור ניסיוננו בהחדרת תכניות הגישור בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, להלן תפוקות הגישור בארגון החינוכי:

הפחתת בעיות משמעת;
שיפור אקלים בית הספר;
שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית;
שיפור מיומנויות של פתרון בעיות;
פיתוח מיומנויות מנהיגות;
חיזוק האחריות, הבגרות, תחושת היכולת והערך העצמי של המשתתפים;
חסכון בזמן של צוות המורים.

רציונל תכנית הגישור הבית ספרית:

מערכת החינוך משקיעה אנרגיה רבה בטיפול בבעיות משמעת בין ילדים. רוב התלמידים, כמו המבוגרים, אינם יודעים כיצד להתמודד עם קונפליקטים. קונפליקטים המתנהלים בצורה לא טובה, מובילים לשימוש יתר באלימות לשם פתרון סכסוכים, וכן לתופעות שליליות נוספות, כגון: מתח נפשי, פגיעה בהערכה העצמית, פגיעה בדימוי העצמי, ובסופו של דבר – התפתחות למבוגר החסר את המיומנויות הדרושות להתמודדות עם קונפליקטים.

גומא – המרכז הישראלי לגישור שם לו למטרה לפתח דרכים חילופיות ליישוב סכסוכים בדרכי הידברות ושלום במערכת החינוך הפורמלי והלא פורמלי, לסייע בהקמת מרכזי גישור קהילתיים אשר יעסקו בין היתר ביישוב סכסוכים בין הורים מורים ותלמידים.

הגישור כתפישת עולם וככלי ליישוב סכסוכים תורמת לפיתוח תפישת עולם דמוקרטית והומנית, משפרת את האקלים הארגוני ומקנה לתלמידים ולמורים יכולות ומיומנויות לפתרון קונפליקטים.

למידת תפישת הגישור והליך הגישור יכולה להוות חלופה אחרת להתמודדות היומיומית הקשה והמורכבת שהינה חלק מהווייתה של מערכת החינוך.

ההנחה התיאורטית שעומדת ביסודה של התכנית היא שלתלמידים יש השפעה רבה יותר על היחסים החברתיים בקבוצה וקיום התנהגויות פרו-סוציאליות כמודל לאחרים.

מנגנון הגישור בביה"ס יהווה אלטרנטיבה לפתרון סכסוכים, עבור תלמידים רבים החוששים לפנות למורים, שמא יתפרש הדבר כהלשנה, ומסיימים את הסכסוך תוך שימוש בכוח ואלימות ב"מחתרת", ללא ידיעת המבוגרים. גם כאשר נעשית התערבות מצד המורים, ישנה נטייה לפתור את הסכסוכים בין התלמידים באופן בו אחד מרוויח והשני מפסיד (win-lose).גישור ע"י מגשרים – עמיתים יעודד מצב בו סכסוך מסתיים ללא מנצחים או מפסידים, אלא באופן בו שני הצדדים ירגישו מרוצים.

אחד התנאים להצלחת התכנית הוא מעורבות של צוות המורים והתלמידים בתכנית.

התלמידים המגשרים נבחרים לתפקיד באופן דמוקרטי, עוברים הכשרה מקצועית בגישור, ומקימים מנגנון גישור בביה"ס בליווי של צוות מוביל מביה"ס ויועץ חיצוני.

לפרטים אודות קורסים    
     

הראה טלפון
כתובת האתר: http://www.gome.co.il/
כתובת: הכפר הירוק , מיקוד 47800

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך