המשתתפים בסדנאות מתנסים בעבודה עם חומרים שונים, המסופקים על ידי התיאטרון, בהדרכת אמן מקצועי. בתום הפעילות לוקחים המשתתפים את יצירותיהם עמם. הסדנאות יכולות לעמוד בזכות עצמן או להוות השלמה להצגה או מופע. בין הסדנאות: יצירת בובות, כתרים, כובעים מטורפים ועוד.
סדנאות בובות מרים זלצברג וציפור פרומקין אמניות תיאטרון הקרון, מאפשרות עבודה עם חומרים מגוונים בבניית בובות בטכניקות שונות. צוות המשרד- שיווק יבנה לכם תכנית סדנאות המתאימות לצרכם.
סדנת אוריגמי הזדמנות לחשוף את הילדים לרזי האוריגאמי ולתת להם להתנסות בשפה. בסדנה נקפל ביחד סיפור פשוט שבסופו תתקבל צורה מפתיעה כמו כן יתנסו הילדים במספר קיפולים של דמויות מתוך ההצגה "ציפור הגשם" ויחקרו אותם. בנוסף, ניתן להציג עם הילדים הצגה קטנה עם הבובות. חומרים נדרשים: ניירות אוריגאמי, נייר A4 רצוי צבעוני.
בניית בובות נייר בתלת מימד ניצור בובות נייר תיאטרון עם צירים ונלמד להפעילן. חומרים נדרשים: נייר A4 - אפשר ממוחזר,עיתונים,מגזינים,קיסמי שיניים מעץ, דבק, מספרים ,שדכנים.
בנית בובות פה מצלחות נייר חד פעמיות כל ילד יבנה בובה מצלחות נייר חד פעמיות וניירות צבעוניים, ויציג את דמותה בפני הילדים. חומרים נדרשים: צלחות חד פעמיות חומות (שלוש צלחות לכל ילד), דבק , מספריים, בריסטולים צבעוניים, שדכנים.
הרצאות ומפגשים עם אמני תיאטרון הקרון ד"ר נעמי יואלי בובנאית, במאית, שחקנית, מספרת וחוקרת תיאטרון. דרמטורגית ובמאית בתיאטרון הקרון, ירושלים. בין הצגותיה: ציפור הגשם (בימוי), האוסף הכי-הכי (בימוי). הופיעה בקרון בהצגות: "שלגיה", "רוזטה", "על שלושה דובים וזהבה אחת", בימים אלה יוצרת בשותפות עם עמליה הופמן את ההצגה "השושנה ישנה" . מלמדת אמנות הסיפור בבית אריאלה, תל-אביב. במאית ושחקנית בתיאטרון הפרינג'. בין הצגותיה למבוגרים : דודה פרידה, בין הספירות, השולחן: עבודת כיתה
הקסם של תיאטרון הבובות- איך בובה מתעוררת לחיים? איך נוצר הקסם בו חומר דומם, חסר חיים, מונפש, מתנהג ויוצר זיקה עם הקהל? במפגש משולבות בובות תיאטרון מסוגים שונים והסיפורים אודותן מתוך ניסיונה של נעמי כבובנאית וכבמאית.
שילוב תיאטרון הבובות בגן הילדים – על אופני השילוב של אמנות תיאטרון הבובות בגן הילדים: הבובה של הגננת, המשחק החופשי בבובות, שילוב תיאטרון הבובות בפעילות הגן. המפגש מלווה בדוגמאות, עם אפשרות להתנסות יצירתית של המשתתפות.
אמנות תיאטרון הבובות לילדים: צפייה וניתוח הצגות – מהי "שפת המופע" של תיאטרון הבובות לילדים? מה יכולה לתרום ההבנה של תהליכי היצירה באמנות רב-תחומית זו, להנאה, ללמידה ולהתפתחות השפה התיאטרונית אצל הילד? צפייה בקטעים מתוך הצגות להעמקת ההיכרות עם עולם תיאטרון הבובות ולסיוע בבחירת הצגות, בהכנת הילדים ובפעילות בעקבות הצגה.
על תיאטרון בובות, יצירה והנפשה -מפגש עם רוני מוסנזון נלקן רוני מוסנזון נלקן יצרה הצגות במסגרת תיאטרון הקרון במשך 15 שנה, מלמדת בבית הספר לתיאטרון חזותי ובמרכז לתיאטרון בובות בחולון, ומטפלת במגע בשיטת מריון רוזן. בגישתה הייחודית לתיאטרון בובות היא נותנת דגש מיוחד להבעה האישית ולתקשורת הישירה בין השחקן והקהל, באמצעות הבובה הרצאה בעקבות הספר "חפץ לב" - יסודות תיאטרון הבובות האמנותי מאת מרית בן ישראל ורוני מוסנזון נלקן האם הבובה היא יצירת אמנות ? ואולי היא סתם חפץ?, סמרטוט שהתמלא חיים במין קסםמהי אמנות הנפשת החפץ? ומי באמת מנפיש את מירוני משלבת בהרצאתה סקירה של אמנות תיאטרון הבובות, תהליך היצירה של אמן תיאטרון הבובות, וכן שיחות עם יוסף, המככב בספר, בובה אותה היא יצרה ומפעילה מזה 25 שנה. יוסף מביא את נקודת מבטה של הבובה המופעלת, ומשם עולים נושאים של יצירה ויוצר, הנפשה ומשחק. השיחה איתו מאפשרת לראות דברים שאי אפשר לראות משום מקום אחר.... ניתן לשלב גם סדנת התנסות תמציתית בהפעלה והבעה דרך כפות ידיים.
סדרת מפגשים עם הדס עפרת הדס עפרת אמן בינתחומי. מאז שנת 1994 מציג עבודות מיצג, פיסול ומיצבי קול ומדיה בחללי תצוגה רבים בישראל ובחו"ל. תערוכות יחיד במוזיאון ישראל, ירושלים, הגלריה האוניברסיטאית – אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית ובמספר גלריות נוספות. בעבר כתב, עיצב וביים הצגות ואירועים בין-תחומיים רבים; ממייסדי בית הספר לתיאטרון חזותי, הזירה הבינתחומית ותיאטרון הקרון בירושלים ומנהלם בעבר. כמו כן, ניהל אמנותית את הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרוני בובות, פסטיבל פנומנה לאמנות המופע, קולה של המילה.
מותר האדם מן הבובה? האם הבובה היא כלי או מדיום ראוי לייצג את המורכבות הרגשית והתבונתית של האדם? מתי נעדיף בובה על שחקן אמיתי, ולמה? האם מדיום תיאטרון הבובות אינו מיושן מדי לעידן הטכנולוגי והתקשורתי של ימינו? וריאציות מפתיעות ומשעשעות על יחסי המפעיל והבובה. תיאטרון בובות והאמנות העכשווית: התפתחות תיאטרון הבובות בשנות השבעים והשמונים של המאה ה-20 כחלק מתופעה נרחבת של אמנות בינתחומית שבאה לידי ביטוי בשילוב אמנויות והתנסויות בתחומי שפת מופע, יחסי אדם-חלל-חפץ-קול ובדימויים חזותיים המייצגים את האדם ה"פוסט-מודרני". הדימוי החזותי כמרכיב יסוד בתהליך יצירה, עיצוב ובימוי של תיאטרון בובות. ניתוח של מופעי תיאטרון בטובות בניסיון לחשוף ולהבין את ה"ארכיאולוגיה" של המופע. איך מעבדים סיפור לבמה? ממה נובעות הבחירות העיצוביות (חלל במה, תפאורה, מדיום הפעלה? הרצאה זו יכולה להיות "לוויין" של הצגה אמיתית, כלומר להתייחס להצגה כחומר-עזר להרצאה. כל ההרצאות מלוות הקרנה של קטעי וידיאו ו/או מצגת צילומים.
|
|