25/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

כישורי למידה בע"מ

                               

            

                        בהנהלת רמי כץ, פסיכולוג התפתחותי בכיר

 

 

אודות המרכז

 

כישורי למידה - המרכז לקידום תפקודים בע"מ 

 

מהווה מרכז ארצי של יישומי הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית

Neuro Developmental & Functional Approach - NDFA 

 

המרכז פועל בשלושה תחומים יישומיים עיקריים:

 

א. מרכז הוראה להנחלת הגישה הנוירו-התפתחותית-תיפקודית - באמצעות השתלמויות וקורסים.

 

ב. מרכז לפיתוח, לייזום ולהנחיה של התוכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות, על-פי הגישה הנוירו-התפתחותית-תיפקודית- במערכת החינוך. 

 

ג. מרכז לאבחון טיפול והדרכה - בגישה הנוירו-התפתחותית-תיפקודית. 

 

כמרכז הוראה מקיים המרכז מאז שנות השמונים השתלמויות וקורסים למטפלים - לפסיכולוגים, לעובדי הוראה, לאנשי החינוך המיוחד, לתרפיסטים, למנחי קבוצות למוכנות לבית הספר, לעובדים בתחום הגיל הרך ולמעונינים בהסבה מקצועית. מרכז ההוראה מגשים בכך את האידיאולוגיה של המרכז באשר להפצת הרעיונות של הגישה הנוירו-התפתחותית-תיפקודית בתחומי החינוך והטיפול. 

 

מרכז הפיתוח, הייזום וההנחיה של התכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות - מפעיל מאז שנות השמונים את הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית במאות גני ילדים וכיתות בית ספר בפיקוח משרד החינוך. בכך ממומש יישום הגישה ברמה קהילתית

 

הגישה הנוירו – התפתחותית – תפקודית  

 

     

המרכז לאבחון טיפול והדרכה פועל מאז שנות השבעים כקליניקה הנותנת שירותי אבחון וטיפול בתחום ליקויי תפקוד ולמידה וקידום כישורי למידה והתנהגות בילדים ובמבוגרים. 

 

 

   קידום כישורי הלמידה במערכת החינוך

  

על פי הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית, תפקודיו של הילד נבנים זה על גבי זה, וכישוריו והתנהגותו נקבעים ע"י יחסי הגומלין - בין הגורמים התורשתיים והמבניים שהוא מביא עמו - לבין השפעת הסביבה בה הוא חי, והתנסויותיו בה. 

 

התנסויותיו של הילד בסביבה - חיוניות למימוש האפשרויות התורשתיות הגלומות בו בכוח. הן הכרחיות להתפתחות מוחו. טיבן של ההתנסויות ותדירותן - יקבעו במידה רבה את יעילות תפקודיו של הילד ואת איכות כישוריו המתפתחים. 

 

הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית חוקרת את הרצף ההתפתחותי של התיפקודים, ומגלה את ההתנסויות החיוניות לבנייתם.

 

באבחון ובטיפול על פי הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית - מאבחנים את התפקודים ההתפתחותיים המוקדמים, שגורמים לליקויים בלמידה ובהתנהגות - ומטפלים ישירות בהם, ולא בסימפטומים החיצוניים של הליקויים. 

 

את המחנכים ואת המטפלים מלמדת הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית מה הן ההתנסויות הסנסוריות-מוטוריות החיוניות, ואיך להשתמש בהן לפיתוח וקידום התפקודים הבסיסיים, שמהם צומחים כישורי הלמידה וההתנהגות היעילים בילד. 

 

ביישומיה בתוך מערכת החינוך - מאפשרת הגישה לעצב סביבות למידה, המאפשרות התנסויות בסיסיות והכרחיות אלה.

 

הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית מהווה בסיס:

 

**לתוכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות המופעלת במערכת החינוך בהנחיית המרכז "כישורי   
   למידה".


**לאבחונים, לטיפולים ולהדרכות שמבצע המרכז "כישורי למידה". 

 

**למסלולי הלמידה במסגרת השתלמויות, קורסים וימי עיון המבוצעים ע"י המרכז "כישורי למידה".

 

 

 

 

קידום כישורי הלמידה במערכת החינוך

 

התוכנית לקידום כישורי הלמידה וההתנהגות במערכת-החינוך, המושתתת על הגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית, מיועדת לספק לאנשי החינוך כלים להבנת צורכיהם ההתפתחותיים של הילדים, ודרכים לשינוי מערך ההתנסויות של הילדים, כך שאלו יפתחו טוב יותר את תפקודיהם הבסיסיים, ויתנסו בלמידה מהנה ומעניינת יותר.


 

 

  

מרכז להוראת הגישה :קורסים והשתלמויות

 

 ** קורס מטפלים בגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית (NDFA Therapist)

 

 ** השתלמות שנתית בגישה הנוירו-התפתחותית-תפקודית

 

 

שלח דואר
הראה טלפון
כתובת האתר: http://www.kishurei-lemida.com/
כתובת: רח' עגור 1 , אבן יהודה מיקוד 40500

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך