|
יה"ל יסודות הלמידה - המרכז לאבחון ופיתוח יכולות למידה. |
יה"ל - יסודות הלמידה המרכז לאבחון ופיתוח יכולות למידה
אנו פונים אליך, המטפל והמורה המתמודד מדי יום עם הקושי הטמון באיתור החוליה החלשה של המטופל שלך, או תלמידך, זו המקשה עליו לעבור את המכשול ולהצליח; אשר לעיתים, מבין מהו הקושי הניצב בפני הלומד, אך אינו מוצא את הדרך להתמודדות עם הקושי וללמידה יעילה.
יה"ל יסודות הלמידה - המרכז לאבחון ופיתוח יכולות למידה, מזמין אותך לקחת חלק בתהליך שיפור והעצמה אישי ומקצועי.
מהו מרכז יה"ל יסודות הלמידה ? מרכז יה"ל - יסודות הלמידה פועל על פי תפיסת העולם לפיה כל אחד יכול ללמוד ולהגיע לרמת למידה אפקטיבית גבוהה ולשיפור הישגיו. השינוי מושג ע"י התערבות דינאמית בתהליכי הלמידה הבסיסיים באמצעות התנסות בלמידה מתווכת. במרכז מתקיימים טיפולים, אבחונים וכן מגוון קורסים וסדנאות.
בראש יה"ל יסודות הלמידה עומדת דר' רות קאופמן, חוקרת ומומחית בינלאומית בתהליכי למידה בעלת תואר דוקטור Ph.d מאונ'Exeter באנגליה. דר' קאופמן מתמחה בבניית יכולות למידה באמצעות התנסות מתווכת ועוסקת מזה שלושים שנה באבחון, טיפול, הדרכה, הוראה ומחקר.
ביה"ל יסודות הלמידה צוות מקצועי של מאבחנים ומטפלים מיומנים ומנוסים, ממגוון תחומים, המתמחה בפעילות באמצעות הלמידה המתווכת.
מסלולי הלימוד:
- קורסי הכשרה
קורס הכשרה למאבחנים מטרת הקורס: למידה והכשרת מטפלים כמעריכים דידקטיים בשיטה הדינמית, על פי תיאורית הגישה המשנה של פרופ' פוירשטין ועל פי הגישה האקולוגית EDA. קהל היעד: גננות ומורים בתחום החינוך המיוחד ומטפלים במקצועות פארא- רפואיים, לרבות - עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק. עיקרי תוכנית הלימוד: הקורס יעסוק בהגדרת קושי למידה ואבחונו, לימוד עקרונות האבחון הדינמי והלמידה המתווכת, לימוד מבחנים קליניים ודידקטיים בתחומי שפה וחשיבה, זיהוי פונקציות קוגניטביות פגומות, דרכי התמודדות יעילות ועוד.
קורס הכשרת מטפלים הכשרת מטפלים בגישה קוגניטיבית חברתית ובגישה אקולוגית, על בסיס התנסות בלמידה מתווכת והעשרה אינסטרומנטלית. מטרת הקורס: בניית יכולות תיווך ושימוש בהעשרה אינסטרומנטלית ובכלים נוספים, במטרה להוביל לבניית יכולות למידה ושיפור תפקוד, של ילדים ובוגרים כאחד, בעלי קשיי למידה או המעונינים בהעצמת יכולות הלמידה. קהל היעד: גננות ומורים בתחום החינוך היסודי והעל-יסודי, בפרט - בתחום החינוך המיוחד וכן מטפלים במקצועות פארא-רפואיים, לרבות - עובדים סוציאליים, קלינאי תקשורת ומרפאים בעיסוק.
תוכנית הלימודים:
- הכרת תיאוריות וגישות לבניית יסודות הלמידה ויישומן הפרקטי.
- לימוד תיאוריות ההתנסות בלמידה מתווכת וישומן.
- היכרות עם כלי העשרה אינסטרומנטלית.
- בניית תוכנית עבודה.
הקורס כולל הרצאות פרונטליות, סדנאות ופרקטיקום במרכז יה"ל יסודות הלמידה.
- סדנאות לאנשי מקצוע והורים
- קורסים להעמקת ידע
עוד ביה"ל יסודות הלמידה - המרכז לאבחון ופיתוח יכולות למידה: אבחון ולימוד למטרת פיתוח יכולות למידה, המיועד:
- לילדים ובוגרים המעוניינים לשפר את יכולות הלמידה, בחתירה להישגיות ומצוינות.
- לילדים ובוגרים המתקשים בלמידה, המעונינים לפרוץ את מעגל הקושי ולהגיע לרמת תפקוד מיטבית.
ביה"ל יסודות הלמידה, אובחנו ולמדו מאות ילדים ומבוגרים אשר כתוצאה מאבחון נכון ועבודה קשה ובלתי מתפשרת, הגיעו לפריצת דרך והצליחו לטפס למעלה, אל עבר ההצלחה. אנו, במשפחת יה"ל יסודות הלמידה, מסורים ומחויבים, למען הובלת כל תלמיד ותלמיד, מעבר למכשולים והמהמורות, לעבר הדרך הנכונה ללמידה יעילה.
פיתוח יכולות למידה פיתוח יכולות למידה מבוסס בראש ובראשונה על האמונה לפיה כל אדם יכול ללמוד ולהעצים יכולת זו מהרמה אותה הוא מפגין. תהליך יצירת השינוי מבוסס על זיהוי והגדרה של יסודות הלמידה ( The micro process of learning ). תהליך ההתערבות כולל את פירוק תהליך הלמידה למרכיביו והתערבות ממוקדת ומדוייקת על פי הצורך. במקרים של קשיי למידה הפעילות ממוקדת בשורשי הבעיה (ולא דווקא בסימפטומים) ונעשית על ידי מומחה ספציפי . במהותו פיתוח יכולות הלמידה הוא תהליך דיאלוגי, המתבסס על פתרון בעיות, רכישת מושגים ובניית אסטרטגיות. במהלכו חל שינוי עמדות, מוגברת מודעות ונבנות מוטיבציות. זהו תהליך עתיר בהתנסות בלמידה מתווכת מובנית המכוונת אל המטרות שסומנו. הפעילות כוללת גם ליווי ותיאום עם גורמים נוספים (הורים, בית ספר, וכו') המעורבים בתהליך .
לאתר האינטרנט של י.ה.ל: לחצו כאן ruth@yahel-fol.com |
|
|
|
|
|
|