26/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

תלמידים חריגים ורגילים נתרמים מלימוד משותף

עדי בן דוד, רכזת מדעים וטכנולוגיה בחטיבת הביניים של בי"ס מקיף גילה, יזמה לפני מספר שנים פעילות משותפת לבני כיתתו של בנה, הסובלים משיתוק מוחין ומפיגור, ולתלמידיה במקיף גילה. הפעילות, שנערכה במעבדת המדעים, עסקה במעבר בין מצבי צבירה וכללה יציקות של שוקולד ונרות. במהלך המפגש נוצרו קשרי ידידות בין הילדים משני בתיה"ס, והם הביעו רצון עז להיפגש שוב. בעקבות הצלחת המפגש הראשון נולדה תוכנית מפגשי מדע ויצירה, המשותפת לתלמידי כיתות ט' ממקיף גילה ולקבוצת תלמידים בני 11-15 מבי"ס אילנות. המפגשים נמשכים כבר ארבע שנים ברציפות באשכול פיס גילה. התלמידים נפגשים אחת לחודש ליום לימודים משותף בן שש שעות. כמו כן נפגשים התלמידים לפעילויות מיוחדות לקראת החגים. כל מפגש עוסק בנושא מדעי הנגזר מתוכנית הלימודים לחטיבת הביניים במדעים וטכנולוגיה. תלמידי גילה מקבלים הדרכה לקראת המפגשים, הכוללת מידע על הבעיות הרפואיות מהן סובלים ילדי אילנות והכנה בתחום הרגשי בשיחות קבוצתיות, בכתיבה ובציור. במהלך הפעילות עצמה משמשים תלמידי גילה כמנחים לתלמידי אילנות. תלמידי גילה לוקחים על עצמם חלק נכבד בהפקה של כל מפגש בשל האחריות המוטלת עליהם ללמד, להדגים ולהסביר את נושא השיעור לתלמידי אילנות. היוזמה של בן דוד תורמת לתלמידים משני בתיה"ס: תלמידי אילנות זוכים להשתלב בחברה הרגילה ולהשתתף בשיעורים טכנולוגיים במעבדת מדעים משוכללת. תלמידי גילה זוכים לחוויות חברתיות מיוחדות, מפנימים ערכים חינוכיים של סובלנות וקבלת החריג, ומקבלים אחריות על תהליכי ההוראה והלמידה. הצוות החינוכי מנצל את הפעילות כמנוף לקידום יעדים בתחום המוטיבציה וההישגים. הדרישה להמשך הפעלת היוזמה מגיעה מצד התלמידים עצמם. על פיתוח היוזמה וניהולה זכתה בן דוד בתחילת החודש בפרס למורה היזם של קרן רקאנטי-רש"י-צ'ייס.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך