22/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

בארה"ב: מחקר חדש מגלה כי הנשירה היא תהליך שמתחיל מהגן

מחקר בנושא הנשירה מביה"ס ומניעתה, נערך לאחרונה באוניברסיטת קלמסון בארה"ב. המחקר מצא, כי הנשירה כמעט תמיד היא תוצאה של תהליך ארוך. רק לעיתים רחוקות הסיבה לנשירה היא אירוע יחיד. החוקרים סיווגו את הסיבות לנשירה לארבע קבוצות: משפחתיות, קהילתיות, אישיות וכאלו הקשורות בביה"ס עצמו. המחקר התמקד בסיבות האישיות והמשפחתיות.
המחקר לא מצא גורם סיכון מכריע אחד שעל פיו ניתן לנבא שתלמיד ינשור מביה"ס, אלא רשימה של 25 גורמים. החוקרים קובעים, כי ככל שאצל התלמיד מופיעים יותר גורמי סיכון מהרשימה - הסיכוי שינשור רב יותר.
על פי המחקר, חלק ניכר מהגורמים לנשירה מופיעים כבר בביה"ס היסודי ואף לפני כן. חלק מהגורמים לנשירה שמונה המחקר כבר ידועים: שייכות לאוכלוסיות סוציו-אקונומיות נמוכות, הישגים נמוכים בלימודים ונוכחות דלה בביה"ס. גורמי סיכון נוספים, ופחות מובנים מאליהם, שמונה המחקר: גיל התלמיד - תלמיד המבוגר ממרבית בני כיתתו נמצא בסיכון גבוה יותר לנשור; גודל המשפחה - סיכון גבוה יותר לנשירה בקרב תלמידים שמשפחתם עניפה; תחומי עניין רבים מחוץ לביה"ס; משפחה שבה לא מרבים לשוחח על ביה"ס או לגלות בו עניין ועוד.
למאמר המלא

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך