12.8% מהילדים בישראל, כ-293 אלף ילדים, סובלים ממחלה כרונית או מנכות, כך עולה מהשנתון הסטטיסטי - "ילדים מיוחדים בישראל 2007", שפרסמה לאחרונה המועצה הלאומית לשלום הילד. מהשנתון עולה, כי מבין ילדים אלה, כ-176,000, המהווים 7.7% מכלל אוכלוסיית הילדים, הם בעלי מחלה כרונית או נכות הנמשכת למעלה משנה.
נתונים נוספים מהשנתון: בישראל לומדים כיום כ-46,000 תלמידים בחינוך המיוחד הכולל: גני ילדים ובתי"ס מיוחדים וכיתות מיוחדות בבתי"ס רגילים. בין השנים תשס"ב לתשס"ה, גדל מספר התלמידים בבתי"ס של החינוך המיוחד ובכיתות מיוחדות בחינוך הרגיל בכ-16%. מספר הילדים בגני הילדים המיוחדים גדל במהלך אותן שנים בכ-26%.
על פי השנתון, בין תלמידי החינוך המיוחד בולטת קבוצת לקויי הלמידה, המהווה כ-38% מכלל הילדים עם צרכים מיוחדים. מרבית לקויי הלמידה לומדים בכיתות מיוחדות בבתי"ס רגילים. קבוצה גדולה נוספת היא זו של ילדים עם פיגור שכלי, המונים כ-20% מתוך תלמידי החינוך המיוחד.
על פי השנתון , מרבית הילדים הערבים הלומדים בבתי"ס של החינוך המיוחד (לא כולל תלמידי שילוב) הם בעלי פיגור שכלי כלשהו. לעומת זאת, מרבית הילדים היהודים הלומדים בחינוך המיוחד הם בעלי לקויי למידה.
לגבי תלמידי השילוב: על פי השנתון למדו בשנת הלימודים תשס"ה 72,164 ילדים עם צרכים מיוחדים ששולבו בחינוך הרגיל. בין השנים תשס"ד לתשס"ה קטן אחוז התלמידים הזכאים לשילוב מ-7.9% ל-6.5. נתון בולט נוסף הוא שאחוז התלמידים הלא יהודים המקבלים סל שילוב (5.2% בתשס"ה), קטן מזה של התלמידים היהודים (7.1% בתשס"ה).
עוד נתון בולט בשנתון הוא שהישגיהם של תלמידים המשולבים בכיתות ה' ו-ח' בחינוך הרגיל, נמוכים משמעותית מאלה של התלמידים הרגילים: 10 עד 20 נקודות פחות בציונים במקצועות האנגלית והמתמטיקה, במדעים ועברית או ערבית).
על פי השנתון, כ-20% מבין כ-270,000 התלמידים שנבחנו בבחינות הבגרות בקיץ תשס"ה, היו בעלי התאמות מיוחדות בדרכי ההיבחנות - רובם יהודים. נבחנים אלה עוברים את הבחינות בהצלחה קטנה מזו של התלמידים ללא ההתאמות וממוצע הציונים שלהם נמוך יותר.
לקט נתונים מורחב מהשנתון