מתכננים הפסקה פעילה
בביה"ס אלמאסר בחיפה, המשתייך לחינוך המיוחד, לומדים תלמידים,בגילאי 7-14, בעלי הפרעות התנהגות ובעיות קשב וריכוז. בשנת הלימודים החולפת, הופעל בביה"ס פרויקט בנושא "איך מתכננים הפסקה פעילה" שבמסגרתו ניתנה לתלמידים האפשרות לתכנן את הפעילות בהפסקה הגדולה. מטרות הפרויקט היו: העברת האחריות לפעילות בהפסקה היומית לתלמידים, פיתוח יוזמה אישית וקבוצתית, הקניית נורמות התנהגות בהפסקה, יצירת אינטראקציה חברתית חיובית ופיתוח תחושת השייכות לביה"ס. בפתיחת הפרויקט הוקרן בפני התלמידים סרט בנושא ההפסקה. לאחר הצפייה התבקשו התלמידים להביע את דעתם: מה מהנעשה בהפסקה הנוכחית מתאים להם ומה היו רוצים לשנות. בשלב הדיון בכיתות הציעו התלמידים כמה הצעות לפעילות הפסקה פעילה: כמו כדורגל, תחנות ספורט, משחקי מים, משחקי קופסה, משחקי קליעה במטרה ועוד. בנוסף הציעו התלמידים עונשים למי שיפר את כללי המשחקים. כדי לממש את התוכנית גם למדו התלמידים את המושגים: הפסקה, תחנות, פורקן מתחים, בניית סדר עדיפויות, צורות פנייה לאחרים, סוגי תפקידים, משחק אישי וקבוצתי, תקנון בית ספרי ועוד.
יזמות על כל שלביה
בכיתת אתגרים שבחטיבת הביניים בית אליעזר בחדרה, למדו השנה 12 תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות ולקויי למידה. בכיתה הופעל פרויקט יזמות ליצירת מוצרים מחימר פולימרי. כהכנה לפרויקט התלמידים למדו את המושגים: רווח, הפסד, כדאיות, ביקוש והיצע ועוד. התלמידים גם למדו להכיר את החומר הפולימרי וחלק משיטות העבודה עימו. לאחר מכן הכיתה יזמה גיוס כספים לפרויקט ודנה באפשרויות ליזמות. בכל מפגש לימודי כזה השתתפו שלושה-ארבעה תלמידים שיצרו במשותף מספר מוצרים. התהליך הפגיש את התמידים עם מיומנויות של קבלת החלטות, איפוק ודחיית סיפוקים, קשב וריכוז, התמדה, תכנון עבודה משותפת ועוד. התלמידים היו שותפים לכל שלבי פיתוח המוצרים, יצירתם, התמחור עליהם, השיווק והמכירה. תוצרי התלמידים נמכרו בחדר המורים ובהמשך אף הוציא ביה"ס להם קטלוג המסייע להמשך שיווקם.