| |
"אמא, שותה מאים קאים!", "תתא, אני רוצה את הצצי שלי..." האמירות החמודות הללו המאפיינות ילדים בגיל הרך, אולם מה עושים אם הן אינן נעלמות בגיל מבוגר יותר? האם הורים מודעים ללקויות התקשורת, השפה והדיבור שעלולות להתפתח אצל ילדם ? כיצד יודעים אנשי המקצוע לאתר את ההבדל בין אמירה "חמודה" לקושי אמיתי של הילד בתקשורת, שפה ודיבור? ספר חדש ובהוצאת מכון מופ"ת, מנסה לתת מענה לשאלות אלו ולבעיה שהורים ואנשי חינוך חווים לא אחת - הקושי בעיצוב השפה בקרב ילדים בגיל הרך. את הספר, ששמו "שפה וקוץ בה - לקויות תקשורת, שפה ודיבור אצל ילדים", כתבו אניטה רום, בתיה צור וורדה קריזר. הספר יצא לאור בהוצאת מכון מופ"ת. הספר עוסק בלקויות תקשורת, שפה ודיבור, העשויות להופיע אצל ילדים במהלך שמונה השנים הראשונות לחייהם. בספר מתוארות לקויות השפה בדרגות חומרה שונות ואצל מגוון אוכלוסיות ילדים. הספר דן בתהליכים ההתפתחותיים בתחומי התקשורת, השפה והדיבור בזיקה לתחומי התפתחות אחרים. הספר נועד לשמש אנשי חינוך בגיל הרך, סטודנטים להוראה, מטפלים והורים, שימצאו בו מידע תיאורטי, כמו גם מקור לתשובות לשאלות העולות מהשטח. כמו כן, ניתן למצוא בספר שילוב בין עקרונות כלליים וידע מקצועי עדכני בתחום לקויות השפה לבין תיאור דרכי העשרה יישומיות המיועדות לטיפוח ולפיתוח כישורי תקשורת, שפה ודיבור. מחברות הספר, אניטה רום, בתיה צור וורדה קריזר, הן קלינאיות תקשורת ותיקות, בעלות ניסיון רב באבחון ילדים בעלי לקויות תקשורת, שפה ודיבור ובטיפול בהם. המשמשות גם כמרצות במכללות לחינוך. |