התאחדות התעשיינים הציגה היום, יום ג', בכנס שדרות נתונים מסקר שנערך עבורה, בנושא עמדות הציבור לגבי החינוך הטכנולוגי.
מנתוני הסקר: 50.2% מהציבור סבורים, כי לימודים במגמה טכנולוגית פותחים דלתות לעתיד תעסוקתי. זאת לעומת 27.7% מהציבור, הסבורים שלימודים במגמה עיונית עדיפים מבחינה תעסוקתית. 8.8% מהציבור סבורים, כי לימודים בשתי המגמות מסייעים לעתיד התעסוקתי באותה מידה.
60.6% ממשתתפי הסקר שלמדו במגמה טכנולוגית בעבר סברו, כי לימודים במגמת לימוד טכנולוגית פותחים אפשרות לעתיד תעסוקתי יותר מלימודים במגמה עיונית. גם 46.8% מבוגרי המגמות העיוניות סברו כך.
מהסקר עולה, כי החינוך הטכנולוגי נתפס בקרב הציבור כחשוב מאוד לעתיד התעשייה בישראל - משתתפי הסקר העניקו לחינוך הטכנולוגי ציון ממוצע 8.86, בסולם דירוג מ-1עד 10.
הסקר גם בחן מה סבור הציבור על הקצאת המשאבים לחינוך הטכנולוגי על ידי הממשלה. מהסקר עולה כי ההשקעה נתפסת כנמוכה מאוד. ההקצעה הממשלתית לחינוך הטכנולוגי קיבלה בסקר ציון ממוצע 4.39 בלבד, בסולם דירוג מ-1 עד 10.
בדיון בנושא החינוך הטכנולוגי שהתקיים בכנס שדרות, צוין כי במהלך השנים קוצץ תקציב החינוך הטכנולוגי ב-33%, דבר שהוביל לביטול מגמות טכנולוגיות וסגירת בתי ספר טכנולוגיים. עוד צוין בדיון, כי תהליכי הקיצוץ והשחיקה בחינוך הטכנולוגי עומדים בסתירה מוחלטת להשקעה ההולכת וגדלה של המדינות המפותחות בתחום זה.
בכנס הוצגו תוכניות טכנולוגיות הפועלות במערכת החינוך, כמו תוכנית טו"ב- טכנאי ובגרות, המתקיימת ב-100 בתי"ס ברחבי הארץ. התוכנית מקנה לתלמידים בסוף כיתה י"ב תעודת בגרות ודיפלומת טכנאי מוסמך במקצועות חשמל, מכונות ואלקטרוניקה. במסגרת התוכנית מוצמד לכל כיתת טו"ב מפעל מאמץ ,שמטרתו ללוות אותה במהלך 4 שנות הלימודים, ולסייע לתלמידים ולמורים בדרכים מגוונות.