22/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

70% מהשעות הפרטניות ברפורמת אופק חדש הן "שעות רוחב"

16/03/2010
ועדת החינוך של הכנסת ערכה אתמול דיון בנושא ניצול שעות הלימודים במערכת החינוך. במסגרת הדיון מסר מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, כי בתשס"ח היו 70% מהשעות הפרטניות במסגרת רפורמת אופק חדש "שעות רוחב", המתקיימות במקביל לשיעורים הרגילים בכיתה. משמעות עובדה זו היא, שתלמידים המשתתפים בשיעורים פרטניים מפסידים שיעורים רגילים, המתקיימים באותה עת בכיתת האם. שושני הוסיף, כי המשרד פועל לכך שבשנת הלימודים הבאה, תשע"א, 70% מהשעות הפרטניות יהיו "שעות אורך", שיתקיימו בנוסף לשיעורים הרגילים.
גם שר החינוך, גדעון סער, הודיע בדיון, כי הנחה את אנשי משרדו לוודא שעיקר השעות הפרטניות יבוצעו כשעות אורך. סער הודיע עוד, כי לקראת שנת הלימודים הבאה בתי"ס המועמדים להצטרף לאופק חדש יתבקשו להציג מערכת שעות פרטניות ותוכנית פדגוגית לביצוען, המותאמת ליעדי המשרד ולצורכי התלמידים בביה"ס.
שר החינוך ציין, כי חלק מהקשיים בביצוע השעות הפרטניות נובע מהיקף לא מספיק של שעות שהייה למורות במשרת אם, לפי הסכם אופק חדש. לדבריו, בימים אלה מתקיימות שיחות בין משרד החינוך למשרד האוצר בניסיון לפתור בעיה זו. לדברי סער, הוא החליט לאחר כניסתו לתפקיד להמשיך ברפורמת אופק חדש, מכיוון שיש בה שני ממדים חשובים - השעות הפרטניות, המאפשרות לתת מענה לצרכים לימודיים ורגשיים דיפרנציאליים של תלמידים, ומהלך נכון בכיוון העלאת שכר המורים. אם זאת, הוסיף שר החינוך, כי קיימות מספר בעיות באופק חדש שנבעו מתכנון לקוי. שיש להתגבר עליהן. לדבריו, משרד החינוך גם פעל במרץ לצמצום פערים בהקמת התשתיות הפיזיות הנדרשות לביצוע נכון של הרפורמה. "בכוונתי לוודא שהמשאבים שהוקצו לצורך ביצוע הרפורמה ינוצלו בצורה מיטבית", סיכם סער.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך