25/11/2017

סטונאייג' קריסטלים - מאובנים, מטאורים, מטאוריטים, אבנים, אבני החושן

 


העשרה ולימוד בסטונאייג', עולם קסום ומופלא המלהיב ילדים ומבוגרים.!  סטונאייג', אשר הוקמה ב 1989 מתוך אהבה לאבנים, היא מקום קסום בו אנשים מסתובבים שעות בהתלהבות מהיופי של הטבע. מגוון עצום של גבישים-מינרלים-קריסטלים בצורתן הטבעית מכל העולם. הביקור בסטונאייג' מתאים לחובבי הכימיה, הפיזיקה, האמנות והטבע. לכמות האבנים ולגודלן השפעה המלהיבה אנשים המגיעים למקום. החוויה כביקור במוזיאון טבע.

סדנאות לילדים בגילאים שונים החל מהכיתות הנמוכות ועד למגמות כימיה או מדעים אחרים בכיתות הגבוהות. הילדים הצעירים מתלהבים מהצורות, הצבעים והסיפורים. הבוגרים מקבלים הסברים על הרכבים כימיים, צורות התגבשות ועוד. במסגרת הסדנה ניתן לחוות גם שימוש בציוד כגון מיקרוסקופ, בדיקת משקל סגולי, קשיות אבנים ועוד.
מיקום מרכזי במתחם הבורסה.

סטונאייג', עולם קסום של קריסטלים, גבישים.

מאת שני תודר מחברת "סוד הקריסטלים"

מה הם קריסטלים ? מקור המילה קריסטל ביוונית ומשמעותה: קרח. מקורה באמונה שהקוורץ המכונה גם ”רוק קריסטל“ הוא קרח שקפא לנצח.

הקריסטל הוא גביש המורכב ממינרלים, מהם מורכבים הסלעים שבקליפת כדור ארץ.  מינרלים אלו מוגדרים כמוצק טבעי שיש לו הרכב כימי ומבנה פנימי גאמוטרי. התגבשות הקריסטל התקיימה במעמקי כדור הארץ בתהליך איטי ומדוייק כפי הנראה לפני עשרות אלפי שנים. לקריסטלים, מבנה קבוע ומוגדר כאשר יוצאי דופן הם קורל, אמבר ופנינים שהם תוצרים של הטבע ולהן מבנה אמופרי.
ישנם אלפי סוגי קריסטלים מוכרים ומתועדים המחולקים לקבוצות ומשפחות בהתאם למבנה כאשר חלק קטן מהן נחשבים לאבני חן.

קיימים שלושה תהליכים עיקריים האחראיים להתגבשות הקריסטלים: פעילות געשית הקשורה לאש, סחף ומשקעים ומטמורפוזיה של מבנה כדור הארץ. לאחר היווצרותה, האבן מושפעת לעיתים מהליכים העלולים לגרום לשינוי באבן כגון יצירת סדקים בהם תתגבשנה אבנים אחרות.

האבנים מתגבשות אך ורק בתנאי לחץ וחום ובהמצאות מינרלים בסביבה. סוג האבן ואופייה נקבעים בהתאם להרכב המינרלים וליחס ביניהם כאשר מרבית אבני החן מורכבים מאותם אלמנטים נפוצים בהרכבים שונים ויחסים שונים היוצרים את ההבדלים ביניהם.

מבנה האבן

התגבשות אבני החן נעשית במבנה קבוע ומאורגן בתהליך איטי הנקרא קריסטליזציה. גם לאבנים שהמראה החיצוני שלהם סלעי, מבנה קבוע ומסודר, ישנן בסך הכל שש צורות גאומטריות מהן מורכבות כל הקריסטלים

לא ברור מתי החל האדם לאסוף אבנים. במקומות שונים בעולם נמצאו אבנים שנעשה בהם שימוש כבר לפני 100,000 שנה ולאורך ההיסטוריה, ביהדות, ביוון, רומא, שבטים מסורתיים ועוד. האבנים שימשו כפי הנראה למטרות ריפוי, הגנה, העצמה וכסמל סטטוס כאשר השימוש היה בצורה הטבעית, בליטוש ולעיתים כאבקות ששמשו כפי שהן או בשילוב חומרים אחרים למטרות ריפוי.

אבנים במקרא

אבני הקריסטל מוזכרות במקורות היהודים כאשר הזכרתן של האבנים בכמה מקומות שונים מצביעה על החשיבות שהיתה להם. בספר שמות, פרק כ"ב מצויין אפוד אבני החושן. " וְעָשׂוּ, אֶת-הָאֵפֹד: .. וְלָקַחְתָּ, אֶת-שְׁתֵּי אַבְנֵי-שֹׁהַם; וּפִתַּחְתָּ עֲלֵיהֶם, שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל..."
אבני החשן היו על פי הכתוב מסודרות בארבעה טורים ובכל טור היו שלוש אבנים. "רָבוּעַ יִהְיֶה, כָּפוּל; זֶרֶת אָרְכּוֹ, וְזֶרֶת רָחְבּוֹ 
יז וּמִלֵּאתָ בוֹ מִלֻּאַת אֶבֶן, אַרְבָּעָה טוּרִים אָבֶן:  טוּר, אֹדֶם פִּטְדָה וּבָרֶקֶת--הַטּוּר, הָאֶחָד יח וְהַטּוּר, הַשֵּׁנִי--נֹפֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹם יט וְהַטּוּר, הַשְּׁלִישִׁי--לֶשֶׁם שְׁבוֹ, וְאַחְלָמָה כ וְהַטּוּר, הָרְבִיעִי--תַּרְשִׁישׁ וְשֹׁהַם, וְיָשְׁפֵה; מְשֻׁבָּצִים זָהָב יִהְיוּ, בְּמִלּוּאֹתָם"  

על פי הכתוב בספר שמות, כל אחת מהאבנים ייצגה את אחד משתים עשרה השבטים בלוח היו בו קודים נסתרים ששימשו למעין שפה סודית שהכוהן הגדול הכיר וביניהם "אורים ותומים" שאיפשרו את פעולת החושן. סבורים שהכהן הגדול ענד את החושן כאשר פניו לכותל ומאחוריו ממנהיגי העם אשר שאל שאלה בלחש. צרוף האותיות שהכוהן הגדול ראה באבנים בזמן השאלה העניק את התשובה. מקור האותיות בשמות השבטים.

המיוחד בשילוב אבני החושן הוא סידור אבנים ממגוון איכותיות שו לצד זו כסמל לכך שכל בני האדם שווים.

בתקופת בבל ואשור, אבני הקריסטל שימשו כקמעות. כתבים שנמצאו מאותה תקופה ציינו שמגנים עשויים מאבן סייעו בהשמדת האוייב, היו אבנים שסימלו מזל וכאלה שהעניקו הגנה מהאל.
לאורך ההיסטוריה היהודית, הרמב"ם לצד חכמים אחרים, ציינו את השפעתן ועוצמתן של האבנים ברמה הפיזית, מנטלית, רוחנית ורגשית. בקבלה האבנים מוזכרות כמקבלות כוחות מלמעלה גם במדרש תלפיות מתייחסים לסגולות האבנים.

קריסטלים ואנרגיות

התדר, המציין את מספר המחזורים המתבצעים ביחידת זמן, קיים בכל דבר בטבע. הקוורץ משמש את המדע לקביעת קצב הודות לתדר הקיים בו. הדוגמה המוכרת ביותר היא השימוש של הקוורץ בשעונים בהם הוא אחראי על קצב תזוזת המחוגים. התדר שבגביש תמיד מאוזן בעוד שהתדר בייצור החי לרוב לא באיזון. היות וביכולתו של הגביש לשנות תדר, אחיזת אבן יכולה לאזן את התדר שבגוף האדם ולסייע באיזון כללי המוביל לריפוי. סוג התדר המוקרן מכל אבן תלוי בהרכב המינרלי, בצבע ובצורה של האבן.
אחיזת אבנים יכולה לסייע למגוון מטרות לרבות חיזוק ביטחון עצמי, ריכוז, אהבה, תקשורת ובעיות פיזיות שונות. האבן מאזנת כך שהריפוי או השיפור למעשה מגיעים מהאדם עצמו שהאיזון מאפשר לו לרפא או להעצים את עצמו.

הדרך הנכונה ביותר לבחור אבן  היא אינטואיציה. בבחירה זו כל אחד מגיע אבן שהכי נכונה עבורו באותה נקודת זמן. בחירה זו חשובה כיון שקיימים גורמים שונים לאותה הבעיה. למשל כאבי ראש: מרבית האנשים חשים הקלה באחיזת אמטיסט, קרוב לוודאי שהסיבה שמקור כאב הראש לרוב לחץ של החיים המודרניים. אבל לעיתים מקור כאב הראש בבעיה בצוואר, בעיניים, בסינוסים ועוד. בחירה אינטואיטיבת תוביל לאבן הקשורה למקור הבעיה.
בחירה אינטואיטיבית חשובה גם בבחירת הגודל והצורה. לאבן גדולה יותר אין בהכרח השפעה חזקה יותר. אומרים שכל אבן נולדה עבור אדם מסויים וייתכן שזו ש"שלך" היא דווקא הקטנה יותר. לכן חשוב לזרום עם האינטואיציה.

היות והאבנים רגישות לספיגת אנרגיות חשוב לטהרן במים זורמים מידי פעם בהתאם לאינטואיציה.

לשאלות אתם מוזמנים לפנות אליי בטופס יצירת קשר

ניתן לשאור גם בפייס: סטונאייג'

מידע נוסף באתר www.stoneage.co.il   וספרי "סוד הקריסטלים"

 

שלח דואר
הראה טלפון
כתובת האתר: http://www.stoneage.co.il
כתובת: אבא הלל 17, רמת גן

 
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך